Paard valt om in de trailer, wat te doen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Esther_

Paard valt om in de trailer, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-06 07:35

Ik ben gisteren met m'n paard naar de kliniek geweest, ze stond op een 2-paard trailer samen met een ander paard. Ze stond links op de trailer. Bij iedere bocht naar rechts, hoe flauw dan ook ging ze onderuit. De bochten naar links gingen beter, maar ook niet heel goed.
Bij de vorige eigenaar heef de altijd op een 1,5 paards trailer gestaan en was er nooit iets aan de hand.

Hoe zou het komen en wat is er aan te doen?
Iemand ideeën?

ibikus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 07:39

Het lijkt er op dat dit paard geen steun durft te zoeken tegen het tussenschot.
In een anderhalf paards trailer kunnen de paarden schuin staan, zo kunnen ze makkelijker hun evenwicht bewaren.

Zeebries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 07:42

Mmm,
wsl durfe ze vroeger wel es tegen de rand te leunen, maar aangezien er aan de ene kant nu en anders paard staat, is ze er wsl bang van.
'k Zou haar alleen op de trailer zetten óf iets doen om een steviger tusseschot te hebben.

ElCamino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 07:42

Het paard kan zijn evenwicht niet bewaren.
In de 1,5 paards kunnen ze de benen wijd zetten om stabieler te staan, in een 2-paards gaat dat moeilijker.
Als het een 2-paards met houten tussenschot is kunnen ze dat helemaal niet, met een plastic flap weer wel.
Geen idee hoe de 2-paards eruit zit (wat tussenschot betreft)

Oplossen is lastig.
Mijn paard viel ook steeds in de trailer maar dat kwam doordat hij stond te suffen en niet oplette . Door hem eerst te laden met het schot opzij gezet zodat hij meer ruimte had losten we het niet op...

Uiteindelijk is het opgelost door hem te attenderen voor een verandering in het rijgedrag door even lichtjes af te remmen voordat we de bocht ingingen. Dan weet hij dat er iets gaat gebeuren en let hij op.
Moet je wel zeggen dat ik letterlijk KRUIP door de bochten.

Nu gaat hij gewoon op de 2-paards met houten tussenschot en hengstenschot en er is niets aan de hand.
Ga ik 1x iets harder een bocht door (omdat ik wel erg langzaam rij...) om te roberen of het kan dan ligt hij meteen weer.

Succes ermee in elk geval.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 07:56

Heb je een houten of een rubberen tussenwand? Bij een houten tussenwand kunnen ze zich meestal niet wijd zetten, bij een rubberen wand wel.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 31-03-06 08:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Jiske_Nilis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 08:01

Een paard van een vriendin van mij had dit ook, zij heeft het idd opgelost door een 1,5 paards trailer te kopen, toen was het over.

adnil35

Re: Paard valt om in de trailer, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 08:06

De pony van mijn zusje heeft dat ook gehad.
Deze ging eerst zonder enkel probleem mee op de trailer tot op een gegeven moment... toen viel ze ook elke keer om in de bochten naar links. We weten nog steeds niet hoe dit is gekomen, mijn vader rijdt altijd wel erg rustig. We hebben toen ook een ander schot gekocht (met rubberen flap) en een andere anti-slip bodem in de trailer gelegd, maar niets van dit alles hielp. En toen had iemand het idee om haar aan de andere kant te laden (ze stond altijd standaard links) en dit helpt! (Vraag me niet waarom )

Esther_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-06 08:07

Er zit een rubberen tussenwand in. We zijn echt heel langzaam door de bochten gegaan, zodat we bijna stil stonden en dan nog ging ze vaak onderuit. Gelukkig was het ander paard kalm.
Het is niet mijn trailer en normaal gebruik ik deze ook nooit. Misschien inderdaad eens proberen met het schot schuin, zodat ze meer ruimte heeft. Alleen is dat niet altijd handig als er maar 1 paard mee kan.

JulienSVU

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 08:09

verwijderd09

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 08:15

ik heb het ook gehad, nadat hij een ongeluk had gehad met de trailer raakte hij steeds in paniek in de trailer. ik heb eerst een tijdje geprobeert zelf mee te gaan in de trailer, en haar gerust te stellen, maar dat had maar een paar weken effect. daarna hebben we heel het tussenschot eruitgedaan. nu moet ze wel blijven staan op haar eigen benen, als je dit doet moet je de eerste paar keer wel mee in de trailer omdat je paard zichzelf miss kan ophangen als ze valt.

Esther_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-06 08:18

tijdens het rechtdoor rijden staat ze verder super rustig, door het raampje te kijken of wat te eten. Soms zakte ze rechts voor en achter door haar benen, maar corrigeerde zich gelijk weer, maar bij een echte bocht lijkt het wel of ze zichzelf niet kan houden.

ibikus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 08:25

Ga er iig nooit zelf bij staan in de trailer,
levensgevaarlijk...

Esther_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-06 08:30

Sjuimpje schreef:
Ga er iig nooit zelf bij staan in de trailer,
levensgevaarlijk...

was ik ook niet van plan . Ik rij er liever met een auto erachter, zodat ik vanuit daar in de gate kan houden.

Samo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 09:51

Zet het paard eens aan de andere kant of haal het tussenschot eruit. (Dat laatste alleen als je het paard er alleen inzet, maar dat snap je natuurlijk wel!)

stephanie1

Re: Paard valt om in de trailer, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 10:24

Wij hebben sinds een week of 2 het zelfde probleem .We kwamen van wedstrijd terug en toen begon hij ermee. Zondag komt petra vlasblom langs,en dan gaan we het schot opzij zetten en een lange stang erachter ,hopen dat dit beter gaat. Ik ga hem ook maar eens proberen aan de rechter kant te zetten.