Huurpony, hoe en wat?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Huurpony, hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 19:37

Ik zit er aan te denken Lucky aan te bieden als huurpony..

Maar hoe gaat dat nou percies in zijn werk? hoe zit dat mer de verzekeringen? Kosten: hoefsmid, dierenarts e.d? En stel je dan een contract op?

Kortom, help me..

janinetjjj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 19:44

Laten verhuren.. Waarom zou je dat in 1e instantie willen doen?
Voor het geld? Meid.. Zoek dan ajb een baantje.
Een huurder kan je meer kapot maken dan je lief is.
Over de verzekeringen; Pony moet verzekerd zijn, jij moet verzekerd zijn tegen diefstal of beschadiging (bv zadel oid) & zij moet WA verzekerd zijn. Nodige kosten moeten worden gedeeld!
Contract opstellen & hier ff plaatsen dan kunnen we evt. wat verbeteren

x_Charlie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 19:45

Ik ga dit topic volgen, ik wil zelf ook supergraag een pony huren, die nu mijn verzorgpony is.

sandr0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 19:46

waarom moet de pony verzekerd zijn?? die valt als huisdier onder de wa van de eigenaar dus extra verzekeren is niet nodig

janinetjjj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 19:47

Als zij op de pony rijdt & er gebeurd iets met de pony..

janinetjjj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 19:47

iig.. Het is handig! Ik heb mn paarden ook apart verzekerd

sandr0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 19:50

janinetjjj schreef:
Als zij op de pony rijdt & er gebeurd iets met de pony..

dan heeft zij een wa en de pony valt onder de wa. je kan m wel voor ziektekosten verzekeren maar dat heeft niet zo veel met verhuur te maken.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 19:51

Voor het gels hoef ik het niet te laten aangezien ik al 2 banen heb..

Ik krijg het aanstaande jaar (4de) ontzettend druk met school (examens), vandaar

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 19:53

Het gaat er meer omdat als er dalijk iemand een keer van luck valt, ik kan dan wel verzekerd ben. want dan komt het toch op mij neer, als eigenaar zijnde?

sandr0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 20:46

Luckey schreef:
Het gaat er meer omdat als er dalijk iemand een keer van luck valt, ik kan dan wel verzekerd ben. want dan komt het toch op mij neer, als eigenaar zijnde?

zolang jij geen toestemming hebt gegeven voor onverantwoorde dingen( bijv. ga maar lekker buiten in rengalop over de weg rijden dat kan makkelijk-stom voorbeeld) met je ponie( ligt er ook aan of jullie beide 18+ zijn anders valt t onder de wa van jullie ouders) maar bij normaal gebruik en verantwoord gedrag dekt je wa dit.

Phynix

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 21:01

Ik zoek/heb ook een staldeler voor die van mij. Jij en de huurder hebben gewoon een WA en ziekenfonds, jullie moeten dan alleen nagaan wat wel of niet is verzekerd en onder welke voorwaarde. Denk aan dragen met cap, ruiterbewijs. Bij mij is het zo dat alles wat mijn paard zelf aanricht is gewoon via mij verzekerd. Wanneer mijn staldeler erbij is en van invloed is, dekt mijn verzekering niets meer, dus moet zij dat bij die van haar navragen.
En zeker contractje opzetten!! PM anders maar

Phynix

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 21:02

Ik zoek/heb ook een staldeler voor die van mij. Jij en de huurder hebben gewoon een WA en ziekenfonds, jullie moeten dan alleen nagaan wat wel of niet is verzekerd en onder welke voorwaarde. Denk aan dragen met cap, ruiterbewijs. Bij mij is het zo dat alles wat mijn paard zelf aanricht is gewoon via mij verzekerd. Wanneer mijn staldeler erbij is en van invloed is, dekt mijn verzekering niets meer, dus moet zij dat bij die van haar navragen.
En zeker contractje opzetten!! PM anders maar