Ruitersprtspeciaal zaak in Maastricht, wat voor vestiging??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lottie84

Ruitersprtspeciaal zaak in Maastricht, wat voor vestiging??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-06 19:29

Ik wil jullie graag het volgende voorleggen, zoals de meeste van jullie al weten ben ik bezig met het opzetten van een ruitersporspeciaalzaak in Maastricht.
Als alles volgens planning gaat wil ik graag in Oktober openen.

Maarrrrrr, het vinden van een juiste locatie is erg moeilijk!
In een gewoon winkelpand kan ik mij niet vestigen omdat deze vaak veel te klein zijn (ik wil graag rond de 300 m2) en omdat de parkeergelegenheid vaak niet optimaal is.

Nu heb ik afgelopen maandag een pand aan de Fransiscus Romanusweg bezichtigd (de straat waar ook de Media Markt ligt) van 250 m2. Het is een mooi pand (L-vorm) met een mooie uitstraling, de voorzijde is van natuursteen met glas en aan de binnenzijde bieden 4 lichtkoepels een mooi natuurlijk licht.

Maar, geen overvloed aan parkeerplaatsen.
Rondom het pand is er betaald parkeren (waarschijnlijk wel eventjes zoeken naar een plaatsje) en uiteraard, recht tegenover het pand: parkeergarage de Griend van Q-Park.
Hier betaal je 50 eurocent per 20 minuten tot een maximaal dagtarief van 6 euro.

(Voor dat tarief kan je na het shoppen bij mij nog even de stad in duiken )

Recht voor de winkel zijn 3 ruime parkeerplaatsen om te laden en lossen. De eigenaar van het pand gaf aan dat daar al jaren door klanten van de winkel word geparkeerd en dat ze geen bon hebben gekregen. (de politie voelt vaak even aan de motorkap hoe lang de auto er al staat)
Daarnaast is er aan de zijkant van de zaak een poort waar je in kan rijden om de zwaardere producten zoals bijvoorbeeld voer op een makkelijke manier te laden.

Wat zouden jullie er van vinden als ik mij in dit pand vestig? Ik wil graag jullie mening over het parkeren.

Groetjes, Charlotte.

sans6

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 19:31

wat je natuurlijk kunt doen, is wanneer mensen bij jou een aankoop boven de €20,- doen (noem maar een bedrag) dat je dan parkeergeld teruggeeft tot een bepaald bedrag (zeg 1 euro).
(vraag je natuurlijk wel het parkeerbonnetje, anders kan iedereen je wel van alles wijs maken)
Laatst bijgewerkt door sans6 op 30-03-06 19:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Winddancer

Re: Ruitersprtspeciaal zaak in Maastricht, wat voor vestigin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 19:34

Ik vind parkeergelenheid wel een belangrijk punt. Mede omdat ik vaak niet zoveel tijd heb wil ik het liefst bij de zaak zelf kunnen parkeren. Helemaal gratis hoeft nou ook weer niet, maar € 0,50 per 20 minuten vind ik zelf best wel veel.

janinetjjj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 19:45

Zoals reactie 1 zegt.. Als ze boven de 25 euro ofzo kopen gratis parkeren!

Lottie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-06 19:48

De parkeergarage kost 50 eurocent voor 20 minuten, op straat is het uiteraard goedkoper. De tip betreffende het terugbetalen van het parkeergeld is wel een goed idee! Dankjewel! Ik ontvang graag nog meer reacties!

groetjes, Charlotte.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 19:52

In Heerlen is ook een winkel met dat principe. Na betaling bij de kassa krijg je een bonnetje voor de parkeerplaats, zodat je niks hoeft te betalen. Ik vind het toch lastig blijven.

Wil je absoluut in Maastricht?

Niekes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 19:53

Ik heb je een mail gestuurd!

Lottie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-06 19:56

Dank je voor jouw mail, ik ben nu alleen nog op mijn werk, ik zal hem later lezen.Ik wil graag in Maastricht ja. Ik heb al uitgebreid marktonderzoek uitgevoerd en de uitslag is zeer positief. Ik zou wel wat kunnen bedenken met het parkeergeld... Is allemaal even wikken en wegen en overleggen met de franchise gever. Groetjes!

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 20:13

Zelf zou ik het parkeergeld nog niet zo'n ramp vinden. Ik vind personeel toch het allerbelangrijkste in een zaak. Ben ik super tevreden over het personeel, zou ik graag (nou ja graag ) wel een euro of twee ofzo er voor over hebben

twinducklin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 20:44

Ik zelf vind ook het belangrijkste goede service.
Parkeren ( gratis ) aan de deur is wel makkelijker maar voor een keertje zou ik het niet zo erg vinden vooral omdat er hier in de buurt niet echt grote ruiterzaken zijn en via een boekje bestellen krijg je toch niet altijd wat je wilt. Ik denk dat het niet zo'n probleem zal zijn om ervoor te betalen en al helemaal niet als je boven een bedrag het parkeergeld weer terug krijgt.

Ken trouwens geen winkel meer in heerlen die het geld terug geeft, vroeger deed de mega markt dat, maar de andere winkels hebben een eigen parkeerplaats waar je een aantal minuten gratis mag staan ( tijd wat je nodig hebt om daar te winkelen )