carrousel figuren

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Keet

carrousel figuren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-06 17:49

goedenavond mede bokkers

voor een team wedstrijd ben ik opzoek naar leuke figuren die wij met zijn 6en uitkunnen voeren

wij moeten zelf een proefje schrijven en zijn opzoek naar orginele dingen die wij erin kunnen doen

we rijden 6 paarden, misschien makkelijk om te weten
en er mag best wat wijken inzitten en wat galop-oefeningen enzow
we zijn wel manege-ruiters (1 keer in de week)

alvast bedankt

loesje688

Re: carrousel figuren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 18:30

Wij hebben met de ponyclub met nieuwjaar ook een demonstratie carrousel rijden gedaan, was erg leuk. Ik heb wel iets wat je misschien kan gebruiken, het is alleen wat lastig uitleggen dus als je het niet snapt mag je pb'en Ik zal kijken of ik de rest nog weet, maar er zaten ook veel normale figuren in die in twee groepen in spiegelbeeld werden gereden.

Dubbel changement
(kan vanaf A of C, ik zal even vanaf A beschrijven vanaf de linkerhand omdat wij 'm zo hebben gedaan, vanaf C issie dus precies hetzelfde alleen de andere kant op )
Je begint twee aan twee. Bij F maken de binnenste ruiters een S, terwijl de buitenste ruiters F-X-H van hand gaan veranderen. Vervolgens veranderen de binnenste ruiters via K-X-M van hand terwijl de buitenste ruiters bij H een S maken. Bij M voegen de twee groepen weer samen.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 18:34

Volte halve baan, voltes, gebroken lijnen (symmetrisch), van hand veranderen (symmetrisch) en dan elkaar kruisen om en om..

Plaisir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 18:40

Wij hebben op de manege een onderlinge carrousel wedstrijd!

Een leuke figuur om te rijden is een slangenvolte en dan de binnenste ruiters telkens een volte halve baan en de buitenste rijden door en die doen de volgende boog een volte halve baan en komen dan weer naast de andere terecht.

Hoop dat je het snapt kan nooit zo goed uitleggen...

loesje688

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 18:41

O ja, wij hadden ook nog in secties (de hele groep in 4-en opgesplitst) van hand veranderen: 2 groepen naast elkaar en de andere 2 groepen ook naast elkaar alleen dan precies tegenover de eerste groep maar wel op de zelfde hand. Dan ga je van hand veranderen en gaan de groepen die naast elkaar rijden iets uit elkaar zodat de twee groepen die aan de binnenkant rijden er tussen door kunnen. Je krijgt dus ongeveer dit: (met een carrousel van 16)

||||
||||
||||
||||

De rode streepjes stellen de ruiters van één kant voor, de zwarte vanaf de andere hand. Ik hoop dat het duidelijk is

edit: ik zie dat jullie maar met z'n zessen zijn dus het heeft weinig zin maar goed, als idee voor andere

Rachelle302

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 18:45

Ik rij wel is in een caroussel van 16 maar daar doen we ook die figuur.. met 2e van hand veranderen en dan op een moment allemaal een voltje 10 meter maken.. HEel makkelijk figuur maar als je het precies gelijk doet is heel mooi!! we hebben ook nog wel wat meer figuren maafr die kan je niet met ze 6e uitvoere

Keet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-06 20:42

heb net gereden
en wat dingen geoefend
we zijn met 5 en misschien wel met 4

leg het hier maar uit, dan teken ik het wel op papier, dan kom ik er wel uit
moeten ook nog thema verzinnen
maar gaat echt super worden

jullie figuren ga ik ook zeker onthouden
als ik de proef in elkaar heb zet ik hem hier wel op
en de fotos uiteraard

Wilma1983

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 21:20

Hi,

Heb zelf ook 2.5 jaar meegereden op allemaal verschillende paarden leer je een hoop van trouwens!

Wij hadden super mooie figuren er tussen, zoals met ze vieren een molen maken in galop op de E-B-E lijn! En als ik het goed schrijf een Dubbel To The Get (waarschijnlijk schrijf ik het verkeerd maar goed)

Zal wel eens in mijn administratie met betrekking tot de paarden kijken, volgens mij liggen hier nog wel ergens de proeven, mocht ik ze gevonden hebben hoor je van mij!!