Ligt de markt weer op zijn gat?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

felicity

Ligt de markt weer op zijn gat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-06 14:33

Ik heb een hele leuke twenter staan. Met heel mooi papier. Ik wil hem graag verkopen aangezien ik een echte bangerik ben geworden. En denk dat ik zelf ook niet genoeg ervaring heb om hem lekker te gaan rijden.
Nu zoek ik een goed huisje voor hem. Hij si niet te duur.
Maar ikkrijg geen enkele reactie en hij staat toch al heel lang te koop.

Hebben jullie daar ook last van? En wat voor paarden, rassen liggen nu wel goed in de markt?

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 14:37

De markt weer op zijn gat? Zeg maar gerust nog steeds. Er is genoeg aanbod, en mensen zijn voorzichtiger geworden doordat de economie niet echt aantrekt (alle positieve berichten ten spijt).

loesje688

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 14:38

Volgens mij valt het wel mee, onze pony hadden we binnen een week verkocht. Je kan er veel geluk, of in jouw geval, pech mee hebben. Wat voor ras is het??? KWPNers zijn altijd populair, Tinkers doen het tegenwoordig ook erg goed. En tja, het is nu eenmaal enorm duur om een paard te kopen tegenwoordig, voor 5000,- heb je niets bijzonders... Moet je kijken wat je daar 10 jaar gelden voor had...

felicity

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-06 15:01

Hij zit echt in de lagere prijsklasse ondanks zijn geweldige afstammeling. Maar wil gewoon een goed huisje voor hem. Het is een nrps en word net geen paard. Hij is dressuurgefokt.
Gelukkig moet hij niet met spoed weg.
Wat me ook opvalt dat heel veel paarden echt duur zijn. Zo zag ik laatst een paardje wat leuk leek voor mijn vriend. Een kruising tinker. Had een paar jaar op de manege gelopen. En was nu van een meisje diertje was een jaar of 14. Kende de basis en daar vroegen ze 200 euro voor. Is in mijn ogen veel geld.

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 15:02

Even wachten op het weideseizoen en het voorjaar, dan krijgen de mensen meer zin om een paardje aan te schaffen.

Charaz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 15:10

De onze was toch redelijk snel verkocht. Mensen schaffen in het voorjaar zoiezo sneller een paard aan denk ik.

Jacimatho

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 15:12

felicity schreef:
Hij zit echt in de lagere prijsklasse ondanks zijn geweldige afstammeling. Maar wil gewoon een goed huisje voor hem. Het is een nrps en word net geen paard. Hij is dressuurgefokt.
Wat me ook opvalt dat heel veel paarden echt duur zijn. Zo zag ik laatst een paardje wat leuk leek voor mijn vriend. Een kruising tinker. Had een paar jaar op de manege gelopen. En was nu van een meisje diertje was een jaar of 14. Kende de basis en daar vroegen ze 200 euro voor. Is in mijn ogen veel geld.

200 vind ik echt niet duur hoor...je zal 2000 bedoelen denk ik?
Want dat zijn vrij normale prijzen voor een braaf dier zoals jij omschrijft.

Ja, duurder als toen alles nog in guldens was, maar dat geldt voor alles, een bakje patat kost nu ook 2 euro ( meer dan 4 gulden )

Redrumfox

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 15:18

in het voorjaar heb je het meeste kans om een pony te verkopen,
in de winter + herfst kopen mensen minder snel een pony omdat ze dan meer voer moeten kopen zodat het paard op kracht blijft in de winter. Dus nu heb je wel het meeste kans
vraag me dan toch af waarom er zo weinig verkocht wordt =S

nog succes met de verkoop!

felicity

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-06 15:27

jacimatho schreef:
felicity schreef:

200 vind ik echt niet duur hoor...je zal 2000 bedoelen denk ik?
Want dat zijn vrij normale prijzen voor een braaf dier zoals jij omschrijft.

Ja, duurder als toen alles nog in guldens was, maar dat geldt voor alles, een bakje patat kost nu ook 2 euro ( meer dan 4 gulden )

Ik bedoelde inderdaad 2000. Vind het best aan de prijs. Voor een pony zonder papier. Wat al 14 is en niks gepresteerd heeft.

LDRD

Re: Ligt de markt weer op zijn gat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 15:48

Wacht maar even tot het vakantiegeld binnen is.

Charaz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 15:53

felicity schreef:
Ik bedoelde inderdaad 2000. Vind het best aan de prijs. Voor een pony zonder papier. Wat al 14 is en niks gepresteerd heeft.

Dat vond ik ook erg duur onze pony, 14, M1 stargerechtigd en papieren was ook die prijs.

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 23:10

felicity schreef:
Ik heb een hele leuke twenter staan. Met heel mooi papier. Ik wil hem graag verkopen aangezien ik een echte bangerik ben geworden. En denk dat ik zelf ook niet genoeg ervaring heb om hem lekker te gaan rijden.
Nu zoek ik een goed huisje voor hem. Hij si niet te duur.
Maar ikkrijg geen enkele reactie en hij staat toch al heel lang te koop.

Hebben jullie daar ook last van? En wat voor paarden, rassen liggen nu wel goed in de markt?

denk dat je beter ken wachte tot pk 3 is en ingereden..dan kom je er makkelijker vanaf. en als ruin..aangezien hij nu moon en shadi aan het dekken is de hele dag nouja t zijn ook ruin en hengst.
maar lees net dat je hem wilde uitbrengen op de keuring. en je een andere stal voor hem zoekt.en nu wil je hem weer ineens verkopen..
misschien als je een keer langs m zou gaan en er wat mee zou doen hij wat handelbaarder zal zijn. aangezien je nu bijna geen eens een voet kan oppakken en je niet een fatsoenlijk een halster aan kan doen bij m. moet hij nog wel heel veel leren.

nou suc6 met de verkoop of keuring of andere stal..wat je er ook mee ga doen nu...

Laulitz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 11:13

Charos schreef:
felicity schreef:

Dat vond ik ook erg duur onze pony, 14, M1 stargerechtigd en papieren was ook die prijs.

Maar hou er wel rekening mee dat ze voor tinkers altijd meer vragen!

felicity

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-06 13:10

LauEef schreef:
LauEef schreef:

Maar hou er wel rekening mee dat ze voor tinkers altijd meer vragen!

Het was geen volle tinker was een kruising zonder papier.
Hij was wel erg leuk. Aan de ene kant wel spijt van dat ik niet ben wezen kijken.

Soma

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 14:31

Als je geld vraagt om te verkopen, kom je er eenvoudig vanaf hoor|! Ws ligt je prijs toch te hoog.

Refagreni

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 15:06

Er is gewoon weinig vraag naar oningereden dieren. Je weet helemaal nog niet hoe ze het op gaan pakken en het gros van de mensen ziet het niet zitten om zelf een paard in te rijden. Wanneer je dan afhankelijk bent van een trainer wordt het gewoon een heel duur verhaal. En met twee maanden zijn ze nog lang niet beleerd.

tenerife

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 18:38

Een beetje handelaar klaagt altijd dat de markt op zijn gat ligt

felicity

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-06 19:33

tenerife schreef:
Een beetje handelaar klaagt altijd dat de markt op zijn gat ligt

Gelukkig ben ik geenhandelaar.
En hoeft mijn paardje niet weg alleen als ik ene goed tehuis voor hem vind. Maakt dus niet uit of dat morgen ov volgend jaar is.

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 20:42

Refagreni schreef:
Er is gewoon weinig vraag naar oningereden dieren. Je weet helemaal nog niet hoe ze het op gaan pakken en het gros van de mensen ziet het niet zitten om zelf een paard in te rijden. Wanneer je dan afhankelijk bent van een trainer wordt het gewoon een heel duur verhaal. En met twee maanden zijn ze nog lang niet beleerd.

Daarentegen zijn er ook mensen die juist op zoek gaan naar groene twee- en driejarigen. Ik koop geen ingereden paarden

Martinedd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 13:48

ik heb ook nog nooit een ingereden paard/pony gekocht.
allemaal groen gekocht en zelf ingereden.
Er is wel degelijk vraag naar, maar inderdaad in het voorjaar kopen de mensen toch wat sneller.

Veel succes!

XxX martine

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 15:42

Voor de echte handelaren die er van leven zijn het al langere tijden zware tijden. Al moet ik zeggen dat ik nog niks te klagen heb momenteel, voor de bonte paarden hebben wij het omgekeerde probleem: meer vraag dan aanbod.