het is in zwartewaal, lekker in de middle of nowhere 
degene waar ik het van huur, huurt het weer van de mensen die er naast wonen en die willen geen drukte.
dus verzorgers mogen er niet komen(in elk geval geen onder de 20)
ik zit gewoon heel sterk te twijfelen, omdat ik een paard vrij veel verantwoordelijkheid vind en ik eigenlijk niet aan een jong beest wil beginnen. mocht er een ander rijpaard komen dan koop ik hem wel op een wat oudere leeftijd.
dus dan valt de jaarling/2jarige af, want ik ben bang dat ik er snel genoeg van krijg 
als hij alleen kan, dan blijft hij dat ook, maar de vorige had een fjord die dus absoluut niet alleen kon en de hele buurt bij mekaar stond te balken en dat willen die mensen(logisch) niet hebben, dus toen er bij hem een shet kwam, was het over.
oudere pony zou dan zijn zoals er wel meer beestjes worden aangeboden, dat de eigenaar, eigenaar blijft en voor de kosten als hoefsmid en dierenarts op draait en ik dan gewoon de rest van de verzorging doe. dan heeft dat beestje nog een lekker leventje(ik betaal toch immers hetzelfde bedrag of het nou voor 1 of 2 paarden is, dus stalkosten zijn er niet) en hoeft degene van wie die is hem niet te verkopen e.d
shetjes zijn altijd leuk, niet duur in aanschaf en niet duur in onderhoud, tenzij de dierenarts enzo moet komen, maar dat heb je met paarden, dat is niet zo'n probleem.
ze nemen ook niet veel ruimte in en ik zou het beestje ook kunnen inspannen en met een karretje aan de gang. iets wat ik altijd heb gewild, maar tuig in maat willem is flink aan de prijs
en shetjes tuig is makkelijker te verkrijgen 2e hands enzo.
moet er nog heel hard over nadenken