Keuring KWPN ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ramona22

Keuring KWPN ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-06 19:39

Hallo,

Ik heb totaal geen ervaringen met keuringen, maar ik vroeg me af hoe je als leek zijnde toch eventueel aan een keuring kunt deelnemen.
Wij hebben een bijna 3 jarige zelfgefokte merrie (veulenstamboek) die we misschien ooit eens aan een keuring willen laten meedoen.
Hoe gaat dit? Ik heb gehoord dat je haar dan weg moet brengen om "keuringsklaar" te laten maken.
Maar als je haar gewoon in het stamboek op wilt laten nemen, wat zijn dan de vereisten?
Kortom een heleboel vragen. Ik hoop dat iemand mij wat meer info kan geven.
Alvast bedankt

__PSM__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 19:41

Je hoeft haar niet wegbrengen, stel haar gewoon netjes ingevlochten en getoiletteerd neer en als ze het waard is wordt ze het toch wel!

Je kunt het zelf doen, maar het is vaak beter om het door iemand te laten doen.

Misschien kun je gewoon eens iemand opbellen die zoiets doet, die kan je er vast een heleboel over vertellen

freaky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 20:05

Kijk eens op www.kwpn.nl daar staat het allemaal uitgelegd. Je kunt het gewoon zelf doen hoor. Ik erg leuk om mee te maken. Om in het stamboek te komen moet je in iedergevan 62 (weet het niet zeker meer) scoren voor het exterieur. Als je dat niet haalt wordt ze al niet meer opgenomen on het stamboek. Ze worden eerst opgemeten. Daarna moet je een stuk draven op het harde en beoordelen ze het exterieur. Daarna wordt ze beoordeelt op het vrij bewegen en als je wil kan je haar vrij laten springen.

RUBYWHITE

Re: Keuring KWPN ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 23:23

nou tarah5 dat ben ik niet helemaal met je eens.

Het is belangrijk dat je paard er goed voorstaat, mooi en op de juiste plek in de bespiering zit. Verder is het erg handig als ze gehoorzaam aan de hand is voor het voor brengen en stil blijft staan bij het opstellen. Je brengt je paard niet zomaar voor de fun voor op zo`n stamboekkeuring. als je er zelf geen weet van hebt ga eens informeren. Mijn paard heb ik destijds weg gebracht en daar heb ik zeker geen spijt van gegad. Mijn nu 3jarige merrie gaat ook in training bij 1 voor de komende keuring. Ik ga het echt niet zelf doen.