Oke ik sta dus een paar dagen op een plaats waar ze rijbakken hebben, een hele uitzondering hier, normaal reed ik in het bos of op de wei.
Maarja heb dus 2 problemen christa galopeert geen heel rondje door, ze is snel genoeg maar op de een of andere manier gaat ze terug naar draf na een tijd.
Oke dat snap ik dan ook wel want ze begin op een lekker tempo maar gaat steeds sneller na z'n 50 meter gaat ze zo hard dat ik niet meer kan blijven zitten, ik probeer haar langzamer te laten galoperen maarja dat lukt dus niet want dan gaat ze draven, ook vanuit een langzame draf aangaloperen gaat ze kei en kei hard. Heeft iemand hier een idee voor?heb trouwens ook geprobeerd op een volte te galoperen dat is 2 rondjes goed gegaan (werkelijk een record) aangezien ze afsnijd en steeds kleinere rondjes gaat lopen, zelfs naar buiten duwen of met zweep heeft geen nut!
probleem 2 is dat ze snel afgeleid is als er mensen voorbij de bak lopen (raar want op de wei als er mensen voorbij liepen reageerde ze niet) ook is ze snel afgeleid als ik samen met een vreemd paard rij.
Ze gooit haar hoofd dan in de lucht en nouja ik heb gewoon even geen contact meer met haar en stopt ze of gaat ze erachteraan draven enz. (soms tot 10 seconden), wat vreselijk vervelend is omdat ik wedstrijden wil gaan rijden.