Zadelprobleem!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Valena

Zadelprobleem!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-06 10:22

Hallo allemaal,

Ik heb een Tinkermerrie met een erg brede rug. Het zadel dat ze nu heeft (een Eskadron dressuurzadel), past haar niet goed en gaat tijdens het rijden scheef liggen (altijd naar rechts en niet alleen bij mij, ook bij andere ruiters!).

Heeft er iemand nog tips waar ik op kan letten bij de aanschaf en het passen van een nieuw c.q. ander zadel?

magicrover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 10:48

laat anders een goede zadelmaker/verkoper komen, denk dat dat fijner voor paard en ruiter is dan zelf kopen en verkopen en kopen en verkopen etc als iets niet past.

Anoniem

Re: Zadelprobleem!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 10:54

IrisLove schreef:
Hallo allemaal,

Ik heb een Tinkermerrie met een erg brede rug. Het zadel dat ze nu heeft (een Eskadron dressuurzadel), past haar niet goed en gaat tijdens het rijden scheef liggen (altijd naar rechts en niet alleen bij mij, ook bij andere ruiters!).

Heeft er iemand nog tips waar ik op kan letten bij de aanschaf en het passen van een nieuw c.q. ander zadel?

Maakt die ook zadels?

Enfin, ik heb een brede fjord, en had hetzelfde probleem, na verschillende zadelmakers gehad te hebben, heb ik een afspraak gemaakt met harnessmaker hier op bokt.
Het probleem is als sneeuw voor de zon verdwenen, dus ik raad je aan om even met hem kontakt op te nemen.
In alle waarschijnlijkheid is de wol in je kussens gewoon verkeerd verdeeld, je hoeft hier niet direct een nieuw zadel voor aan te schaffen, hoor.

Valena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-06 11:01

Ik denk dat het probleem niet alleen in de kussens zit. Ook voor is het zadel wat te smal.

GeJe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 11:27

Ik weet niet waar je vandaan komt, maar eind april is Harnessmaker op verzoek van De Ruyterij in Drenthe. Kijk anders even op mijn website voor meer informatie!

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 11:33

Ik weet niet waar je woont maar in Friesland zit de tweespan deze maakt en heeft zadels voor brede paarden

Valena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-06 11:47

Ik zit in het zuiden van het land, dus Friesland en Drenthe liggen een beetje uit de richting

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 13:10

Het kan ook aan het paard zelf liggen, dus dat het paard scheef (dus niet rechtgericht) is.

050206051012Jarig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 13:28

Ik had dit met alle zadels die mijn pony heeft gehad en dat kwam inderdaad omdat de zadels te smal waren.

Sinds kort heb ik een Wintec 500 met witte boom en is helemaal top!

Ophelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 13:39

IrisLove schreef:
Ik zit in het zuiden van het land, dus Friesland en Drenthe liggen een beetje uit de richting

Dirke, hier op bokt heeft een zadel van het Tweespan te koop, met wijde boom (bm 5) Het is een Fryso Legacy dressuurzadel, zeer fijne zadels met zachte, diepe zit en veel wrong.

harnessmaker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 16:30

Ik kom dor heel het land dus dat hoeft geen punt te zijn.
Voor meer info mag je uiteraard mailen of bellen

Daisies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 18:09

Heb het probleem ook gehad, kreeg van alles te horen, zadel was scheef. blablabla, maar was gewoon nieuw zadel dat even opgevuld moest worden was trouwens geen breed paard maar juist smal,

arielh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 18:48

zou er ook iemand met verstand over zadels bij laten komen,
die kunnen terpleke bekijken.

Kylan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 19:14

Ik zou ook iemand laten komen. Ik laat zelf geregeld mijn zadels checken. Mijn vzh zadel is op maat aangepast door meneer van Triest. Het is een dag op pad om daar te komen, maar je krijgt je zadel super terug. Nooit problemen meer.

harnessmaker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 21:37

P.s. de eerste twee weken van april zit ik in Limburg. Misschien een optie?