Paard wil mond niet open doen, tips?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Naimz

Paard wil mond niet open doen, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-06 20:44

Mijn verzorgpony loopt ontzettend te kloten met t bit in doen. Eerst was het geen probleem, maar nu ineens moet je tien minuten met je vingers in zn mond porren voordat 'ie zn mond opendoet..

Iemand tips?

ik wist niet precies waar het hoorde, als het hier niet hoort moet je het maar verplaatsen ofzo..

tessyke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 20:53

gewoon zoals je al deed met je duim in zijn mond maar probeer het eens een keer ander zoals een keer onder de tong ofzo
ik kreeg ook altijd de hint om brood rond het bit te doen of een suikerklontje op je hand leggen en het bit tegelijkertijd in de mond te doen maar bij mij lukte dat nooit

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 20:55

Duim in zijn mond bij de mondhoek en opent hij niet dan duw je tegen het gehemelte.
Maar omdat hij het ineens doet en het vroeger goed ging: heeft hij geen last van zijn tanden dat hij ineens het bit niet meer aan wil nemen?

HippoLogic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 21:29

Laat zijn gebit eens nakijken.
Misschien rijd je met een vrij ruwe hand waardoor je pony een hekel aan het bit heeft? Of misschien druk je (per ongeluk?) het bit tegen zijn tanden als je het hoofdstel aandoet? Dat vinden ze ook vervelend.
Iets lekkers geven zodat hij aan het kauwen is, helpt om het bit tussen zijn tanden te schuiven.

odetteke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 10:32

Lekker veel stroop op het bit smeren wil ook wel eens werken. Mijn vz-paard doet sinds ik een paar keer stroop op het bit heb gesmeerd altijd stiekem het bit in zijn mond als het nog aan de staldeur hangt .

magicrover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 10:47

idd stroop. het wordt een plak bende, maar na een tijdje is het niet meer nodig, maar zoals al geschreven, ga jezelf eens afvragen waarom nu in eens niet meer geen bit aannemen? heb je het hoofdstel niet uit elkaar gehaald en het bit er verkeerd om in gehangen?

FrankavdT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 12:57

Ik zou eerst maar eens even een tandarts laten komen en dat gebitje van je paard na laten kijken. Hij doet niet voor niets in een keer zijn mond niet meer open.
Verder duw ik altijd 1 vinger gewoon naar binnen en dan een beetje 'kietelen' dan gaat de mond vanzelf open.

Oretha

Re: Paard wil mond niet open doen, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 13:08

Idd zijn tanden ff laten nakijken!
Je kan ook het bit nat maken en ff in de haver doen..blijft het eraan plakken. Ik kende een pony en die pakte het bit wel als ik het op die manier deed

mijn eigen pony pakt het bit altijd zelf.....dan houd ik het voor haar mond en dan pakt ze het zelf Ben ik wel heel erg blij mee

Naimz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-06 17:05

Ik ben niet de enige verzorger dus ik weet niet of 'ie door de rest met een ruwe hand gereden word.. Door mij niet iig. Ik heb alles al geprobeert, tegen ze geheemelte kriebelen, onder zn tong kriebelen..

Ik zal stroop een keer proberen.. En zal ook overleggen of de tandarts misschien een keer langs kan komen..

Bedankt voor de tips

OemmiejO

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 17:52

met appelstroop insmeren..