Hoelang blijft gesnoeide taxus giftig ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Siggy

Hoelang blijft gesnoeide taxus giftig ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-06 15:10

Ik heb een lastig probleem. Onze buurman heeft zijn taxus gesnoeid, deze staat ongeveer 2 meter van onze paddock vandaan (zit een ondichte coniferenhaag aan zijn kant tussen en van onze kant uit kippegaas, houten omheining en schrikdraad) Onze buurman is een pietje precies en rangschikt altijd zijn gesnoeide takjes rondom de gesnoeide boom, zo ook dit keer met de taxus. En ik sta dus nu doodsangsten uit met die harde wind, ben als de dood dat de takjes in mijn paddock waaien. Ik heb dus vandaag ternauwernood de paarden op een ander stuk land gezet. Praten hierover met onze buurman heeft geen enkele zin, wij hebben helaas een erg slechte relatie met hem.
Weet iemand hoelang zulke gesnoeide takjes giftig blijven. En indien heel lang, of je iemand kunt verplichten taxus op te ruimen op zijn eigen grondstuk ?

KimH

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 15:14

ik neem aan dat je buurman erg gehecht is aan zijn dodelijk struikje, maar als jij uitlegt dat je er doodsangsten uit staan, is het dan geen idee om een schutting o.id. te plaatsen?
Ik weet niet hoe dat zit met dat verplichten maar ik denk dat dat niet gaat werken.

Succes

Anoniem

Re: Hoelang blijft gesnoeide taxus giftig ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 15:16

Ik ben bang dat dat altijd is, maar misschien kun je een platenexpert bellen, hortus botanicus of zo iets?

Ik vraag mij af of hij dit zomaar mag, hij kan toch niet op deze manier de gezondheid van jouw dieren in gevaar brengen. Taxus oke, maar dan wel met deze wind de takjes opruimen.

Lusitana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 15:29

Taxus blijft bij mijn weten altijd giftig zelfs als het half verrot is. Daarom is het zo verradelijk. Sterker nog, met veel van dat soort dingen wordt het alleen gegeten als het niet meer herkenbaar is als de gezonde boom. Verlepte giftige planten worden veel vaker gegeten/geproeft dan gezonde...
Meneer is wettelijk verantwoordelijk voor zijn dodelijke struik. Zie of je een wijkagent kunt laten vragen dat hij alle takjes opruimt.