Blaren op mijn vingers, help!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Blaren op mijn vingers, help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 11:23

Omdat ik mijn hand niet gesloten genoeg hou glijden de teugels nogal eens door mijn handen. Mijn gevoelige vingertjes vertonen dus -ook met handschoenen- snel blaren.

Natuurlijk ben ik hard aan het oefenen om die hand gesloten te houden maar tot die tijd moet ik op de blaren zitten

Iemand een middeltje tegen blaren? Bij mij gaan ze vaak open en dan ligt echt het hele vel er af

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 11:24

Geen middeltje zoeken maar gewoon verderwerken aan hand dichthouden. Anders wordt de noodzaak daartoe minder
Een goed aangesloten hand aan de teugel voelt veel meer dan een hand met losse vingers.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 11:25

Sonja schreef:
Geen middeltje zoeken maar gewoon verderwerken aan hand dichthouden. Anders wordt de noodzaak daartoe minder
Een goed aangesloten hand aan de teugel voelt veel meer dan een hand met losse vingers.

Dat weet ik wel, maar nu heb ik au Dus ik wil voor NU een middeltje

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 11:35

Wat voor NU het beste werkt is vooral heel hard klagen en je gruwelijk laten verwennen door iedereen die maar in de buurt komt

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 11:49

Een grote klodder calendula op de blaar, pleister erop en de volgende dag is de blaar een stuk minder.

Manou

Re: Blaren op mijn vingers, help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 11:49

Als het niet open is kan je er misschien tape op plakken. Dan schuurt het niet meer over je huid. Geen pleister, want dat kan bewegen en dus ook schuren.

Taron

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 12:14

misschien kan je neopreen handschoenen aan doen, of iig dikke, dan zit er een laag tussen en komen er niet snel blaren.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 12:21

Door de pijn heenbijten, waarschijnlijk moet je huid ook nog gehard worden daar. Op den duur komt er vanzelf een eeltlaagje, en tot die tijd.....pijn lijden!

rhijnauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 12:26

soms helpt het gebruik van een ander soort teugels (of het minder gebruiken van je handen)als je probeert een constante, lichte aanleuning te houden zullen de blaren ook minder worden.

Meissie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 12:31

dat heb ik ook gehad in het begin veel pleisters om doen en je zult zien als de blaren weg zijn dat er eelt over heen komt dus geen zorgen

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 12:50

Update; ik rij met neopreen handschoenen en rubber teugels. Dat lijkt misschien onverstandig maar met de rubber teugels heb ik een veel fijnere aanleuning en een stillere hand, dus minder glijden.

Maar met mijn stomme kop heb ik die rubber teugel uitgeprobeerd zonder handschoenen, mijn hele vel ligt er dus af. Ik heb nu compeed pleisters erop, heb sporttape gekocht en als de vingers weer heel zijn ga ik met kamferspiritus aan de slag

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 12:51

pleisters

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 12:55

Met sporttape moet je wel voorzichtig zijn.
Mijn moeder heeft dat een keer gehad toen ze haar vinger gekneusd had. Ze kreeg dat spul er bijna niet meer af, zo sterk plakt dat spul

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 13:50

Anouar15 schreef:
Met sporttape moet je wel voorzichtig zijn.
Mijn moeder heeft dat een keer gehad toen ze haar vinger gekneusd had. Ze kreeg dat spul er bijna niet meer af, zo sterk plakt dat spul

Ah wat goed van je dat je dat zegt Is voor mij als blond meisje inderdaad wel net zo'n actie

Diana_Mabel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 14:23

Ik denk dat je beter gewone pleisters kan plakken en dan een laagje zalf eronder misschien iets van calendula zalf.

Diana_Mabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 14:25

Blaarbehandeling voor open blaren
- Ontsmet de omgeving van de blaar grondig met alcoholdeppers. Niet in de wond zelf reinigen.
- Plaats de blarenpleister centraal op de beschadigde huid en strijk de pleister glad zodat er geen vouwen ontstaan.
- De blaarpleister in deze set is een hydrocolloïde pleister. De pleister verlicht direct de druk en pijn en absorbeert het wondvocht. Deze technologie maakt het principe van vochtige wondgenezing mogelijk waardoor het genezingsproces versnelt. De buitenlaag van de blaarpleister is waterbestendig en beschermt de wond tegen bacteriën en vuil van buitenaf. De blaarpleister alleen vervangen wanneer hij zelf loslaat.

Lang leve google

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 14:27

Dat zijn die compeed pleisters die ik nu op heb Thanks diaan (en masja want die zei het tegen me )

youngster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 14:28

Wat heb je voor handschoenen eigenlijk?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 14:32

neopreen van harry's horse

lucas03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 14:32

Ik heb ook regelmatig blaren op mijn handen. Met handschoenen aan is het nog veel erger. Remedie; zonder handschoenen rijden, je voelt dan veel beter hoe of je te hard aan de teugels zit te trekken.

rijd nu zelf met leren teugel met rubber binnenkant en heb bijna geen last meer van blaren. Mocht ik ze toch weer hebben weet ik dat ik niet echt oke aan het rijden was

Een open blaar duurt maar een paar dagen, met rijden even doorbijten.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 14:40

Ik trek niet Het is mijn aanleuning waar het aan ligt. Rij met mijn handen te open waardoor ik een slechte aanleuning heb en de teugels dus glijden. Combineer dat met een dun huidje en hoppa, hele open plekken zonder vel

beau_diva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 14:43

kan je geen springteugels proberen, want dan zeg je gewoon tegen jezelf, bij dit blokje (op de teugel) vast blijven houden.

Valentinow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 15:02

Doe een hele dikke plakband rond je vingers maar zie wel dat je ze nog kan bewegen anders kan je niett rijden he!!!!