Ik heb iets bij de drogist gehaald, tegen vliegen. Het is voor mensen maar kan ook voor paarden worden gebruikt. Het is zelfs goed voor in de tropen Ik zal morgen kijken hoe het heet.
Die van mij is sprayproof, maar het werkt gewoon niet afdoende helaas ..
Ik zit er aan te denken om zo'n onhoorbare herriestekker in het stopcontact te steken, maar ik weet niet of paarden dit kunnen horen, honden nameljik wel dacht ik. Lijkt me niet prettig als ze continu een piep in hun oor hebben..
Ik voer ook geen knoflook. Wel gedaan, maar dit ging echt niet goed. Niemand een ander idee? Het liefste wil ik niets voeren, maar iets ophangen o.i.d in de stal. Ik hou niet zo van al die onzin door het voer.
Als je knoflook wilt gebruiken als muggenverjager dna moet je wel zo allemachtig veel gebruiken, dat kan nooit gezond zijn. Ik heb eigenlijk nooit geen last van muggen, want met een paar weken wonen er weer boerenzwaluwen bij de paarden in de stal/schuur. Dat is echt het beste wapen te muggen en vliegen op stal.
ik heb eens een middeltje gehaald bij de agrifirm een klein flesje met een gele sticker en dat meng je met water en spuit je gewoon in de stallen is geurloos en bij mij helpt het ontzettend op stal en tja een enkel mug hou je toch maar de meeste zijn weg zal eens kijken voor de naam