tot welke leeftijd kan je met een paard werken?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kriene

tot welke leeftijd kan je met een paard werken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-06 20:26

hallo allemaal,
Ik heb een dringende vraag.
Ik wil eventuaal een lusitano kopen, dit paard is alleen al wel 18 jaar oud en heeft geens taart meer door melanomen. Het is een ideaal leerpaard want het is afgericht tot grand prix. Wat is een redelijke prijs voor zo'n paard? en is het slim om dit paard te kopen inverband met zijn leeftijd?(schijnt dat baroke paarden vaak wel goede harde benen hebben) en de melanomen (het is een schimmelhengst)
kan iemand me hier mee helpen?

primero

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 20:33

Mijn paard heeft nog dagelijks gewerkt tot hij 27 jaar was, daarna was het afgelopen omdat hij door inspanning vaak een bloedneus kreeg. Of het slim is om een paard te kopen met ernstige melanomen weet ik niet.

dimma

Re: tot welke leeftijd kan je met een paard werken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 20:45

Ik zou een dierenarts raadplegen.
Leeftijd zegt niks maar gezondheid wel.
Succes ermee.

loesje688

Re: tot welke leeftijd kan je met een paard werken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 21:41

Het ligt heel erg aan het paard, ik had een pony van 21 waarmee ik nog heel sucsesvol die 'jonkies' uit de M1 reed Je zou er alleen wel rekening mee moeten houden dat hij later wel meer zorg moet krijgen (denk aan zorgvuldiger onder dekens, langer in- en uitstappen etc.)

row_bow

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 07:58

Je kan in principe gewoon doorrijden, Als je maar wel aan de gezondheid van het beestje denkt, als hij nog niks mankeert en hij is al op leeftijd kan je nog gewoon rijden, maar ik zou hem wel goed laten checken door een dierenarts Xx