Wat moet ik nou doen??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Silence

Wat moet ik nou doen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-06 15:12

Ik heb al een aantal topics geschreven over mijn pony en de (slechte) verzorging op de huidige manege.

Een hoop bokkers schreven mij om mijn spullen te pakken en een andere stal te zoeken. Deze stal heb ik nu gevonden en ik wilde er eigenlijk volgende week naartoe. Maar nu doet zich het volgende voor:.......

De verzorging op mijn huidige stal is erg slecht en ik voel me ook niet op m`n gemak op die manege en mijn pony ook niet.

Nu heb ik dus een andere stal gevonden en daar wil ik graag heen met mijn pony. Nu verplicht de eigenaar van de huidige manege mij om nog een maand te blijven. Hij zegt dat dat mijn opzegtermijn is.

Echter heeft hij daar aan het begin helemaal niks over gezegd en we hebben ook helemaal niks op papier staan. Er is ook geen officieel contract aanwezig.

Kan hij mij nu verplichten om nog een maand te blijven?
Ik hoop dat je me kunt helpen.

Alvast ontzettend bedankt.

Groetjes
Sandra

Zeebries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 15:13

Als er geen officieel document is, dan ben je helemaal niks verplicht.
Praat het uit en beslis wat het beste is

Cyntje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 15:15

Julan heeft gelijk!

Juud87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 15:17

idd. ik ben het eens met Yulan

opala

Re: Wat moet ik nou doen??

Die eigenaar had ook de plicht goed voor je paard te zorgen, gooi dat maar in de strijd. Succes.

Kady_

Re:

als je niks af hebt gesproken daarover en dus ook niks op papier hebt staan kun je gewoon bij die stal vertrekken

Marigold

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 15:19

hij kan je niet verplichten een maand daardwerkelijk te blijven.
maar misschien wel om een maand de stal nog te betalen.

OemmiejO

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 15:20

Kady_ schreef:
als je niks af hebt gesproken daarover en dus ook niks op papier hebt staan kun je gewoon bij die stal vertrekken

Idd..

ryannuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 15:20

Als er niks op papier staat ben je ook niks verplicht. Mijn VZpaardjes gaan morgen ook naar een andere stal, we wilden ze expres voor 1 april verhuizen omdat we dan niet dubbel hoeven te betalen. Ook geen opzegtermijn dus!

Georgette

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 15:30

Helemaal mee eens opala Succes ermee!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-06 08:36

Nou, ze zijn ontzettend kwaad op de huidge stal, maar Silence mag deze maand nog weg. Ze begonnen erover dat er inderdaad niks op papier staat, maar dat bij elke stal geldt dat je een maand opzegtermijn hebt. Dat wij ons ook eerlijker en fatsoenlijker hadden moeten gedragen en het eerlijk hadden moeten regelen en overleggen.
Ik vroeg me af waarom wij eerlijk moeten zijn, want hun hebben altijd banketstaaf gedaan tegen Silence de eerste weken en altijd is het Silence z`n schuld als er wat gebeurd was. Ook zijn een aantal dingen niet tegen ons gezegd. Vind ik ook niet erg netjes maar goed.

We gaan nu contact opnemen met de nieuwe stal en met een beetje geluk kunnen zij mijn mannetje vanavond of morgen komen halen. (wij hebben zelf geen trailer dus vandaar). Dan kunnen we daar een nieuwe start maken en hopen dat Silence daar wel op z`n gemak is, maar daar twijfel ik niet over. Heb nu bijvoorbeeld ook al hulp aangeboden gekregen van een meisje die daar rijd om de omgeving te verkennen enz. en de eigenaresse heeft ons ook een beetje uit dit conflict geholpen, want ze heeft haar bedrijfadviseur geraadpleegt over onze rechten. Verder ziet het er daar erg mooi uit en is het erg rustig. Op de huidge manege is het altijd druk en kabaal, aangezien er een bungalowpark tegenover ligt en die vakantiegangers altijd door de stal lopen te sjouwen en komen ponyrijden.
Denk ook dat ik m`n nieuwe bijrijdster erg blij kan maken. Die hadden we gisteren namelijk ook al moeten bellen dat het zou duren tot 1 mei. Ze gaat namelijk beginnen op de nieuwe stal, want zij rijd daar al. Die kan ik dus gaan bellen dat het al wel per 1 april kan beginnen.

Zie er wel tegenop om vandaag naar de huidige manege te moeten, want ze zullen wel rot tegen me doen. Maarja, dat is dan ook de laatste keer. Ga vandaag niet teveel met Silence doen. Beetje spulletjes inpakken en maar hopen dat ze hem vanavond kunnen komen halen.

Sorry dat het een lang verhaal is geworden, maar voor mij betekend het heel veel.

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 08:40

Succes op de nieuwe stal

HippoLogic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 08:41

Volgens mij is het gebruikelijk (ongeschreven regel) dat als je per maand betaald je ook een maand opzegtermijn hebt. Maar niemand kan jouw verplichten je paard ergens op stal te laten staan. Netjes je termijn betalen zou ik zeggen.
Veel plezier in je nieuwe omgeving.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-06 09:51

JAAAAAHHH

Vanavond om 19.00 komen ze mijn mannetje halen en mag hij naar z`n nieuwe stal.

Ik ben echt zo blij.