Zadel bij inboedelverzekering?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ninaka

Zadel bij inboedelverzekering?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-06 09:49

De laatste tijd hoor je weer zoveel over zadeldiefstal en ze zijn een aantal weken geleden ook bij de stal naast ons geweest. Sinds die tijd neem ik elke keer mijn zadel mee naar huis, maar da's ook niet echt handig.
Wil hem eigenlijk gewoon op stal laten en opnemen in een verzekering, mocht hij dan misschien gestolen worden, dat ik in ieder geval een nieuwe kan kopen (maar liever niet natuurlijk, heb 3 maanden moeten wachten op dit zadel )

Maar nu heb ik mijn inboedelverzekering bij de Postbank, maar die willen hem niet opnemen. Ohra gebeld, maar ook die doen het niet. Interpolis heeft wel een aparte zadelverzekering, maar da's weer duurder.

Dus mijn vraag: Zijn er mensen die hun zadel hebben kunnen laten opnemen in hun inboedelverzekering (met de notitie dat hij buitenshuis ligt) zonder (al te veel) meerkosten? Zo ja, welke verzekering?

Memuska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 09:55

In België zit het mss wel anders, maar mijn zadel zit bij de inboedel verzekerd. Er staat een clausule in dat ik geloof 10% van de totale inboedel zich buitenshuis mag bevinden, en daar gaat ie dus bij in.

_flo_

Re: Zadel bij inboedelverzekering?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 11:27

*meld zich*

ben vervoor verzekerd bij Interpolis.

MDWStables

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 12:16

Mijn zadels zijn een jaartje of 2 terug in de namiddag gestolen , ik had ze bijna altijd thuis liggen alleen zou ik die avond gaan rijden. In dat geval valt het onder de inboedelverzekering.

Shasadee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 14:23

Heb ze als aparte toevoeging op laten nemen in mijn inboedelverzekering (RVS) idem als je dat met sierraden kan doen. Echter mogen ze dan niet altijd op de manege/stal hangen (wel lastig te bewijzen denk ik) maar heb ze momenteel ook mee naar huis na het rijden omdat er inderdaad weer veel diefstal in de regio is.

Ninaka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-06 12:23

britt schreef:
*meld zich*

ben vervoor verzekerd bij Interpolis.

Heb je hem dan bij je inboedel zitten of de speciale tuigage verzekering?