kieffer wien?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Esmiralda_

kieffer wien?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-06 18:22

Hoi,
ik wou eens wat weten over de kieffer wien dressuurzadels..
over de kwaliteit, hoellang ze ongeveer meegaan, en ervaringen enz. met dit zadel
groetjes essiej_peace

Anoniem

Re: kieffer wien?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 18:24

Mijn ervaring met dit zadel is niet heel goed eigenlijk.
Heb er 3 maanden 1 gehad, wou gewoon niet meer rijden vanwege de pijn (doorrijden etc.)
Ook was het zadel gewoon niet ideaal voor mijn rug, en de kwaliteit, tjah, die van mij was gewoon bruin geworden (2ehands gekocht)

Esmiralda_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-06 18:25

Robijntjah schreef:
Mijn ervaring met dit zadel is niet heel goed eigenlijk.
Heb er 3 maanden 1 gehad, wou gewoon niet meer rijden vanwege de pijn (doorrijden etc.)
Ook was het zadel gewoon niet ideaal voor mijn rug, en de kwaliteit, tjah, die van mij was gewoon bruin geworden (2ehands gekocht)

hmm, had het zadel me heel anders voorgesteld

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 18:26

Ik zeg niet dat dit per definitie een slecht zadel is, maar voor mij werkte het gewoon niet!
heb ook mensen gehoord die er zeer positief over waren!

Nouka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 18:36

Ik heb er 1, en ik ben inderdaad erg positief erover. Ik vind hem lekker zitten en ook qua uiterlijk vind ik het een erg mooi zadel.
Ik rij er dressuur mee, maak af en toe een sprongetje en ga ook gewoon naar het bos, kan er makkelijk 2 uur op zitten.
Hij past ook op veel paarden.

Mijn instructrice heeft er 1 van 20 jaar oud, daar heeft ze laatst een nieuw zitvlak in laten zetten en hij is weer als nieuw!

bruine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 18:49

hoi ik heb ook een kieffer wien en ik vind het een superzadel, hij past op meerdere paarden . ik heb dit zadel nu ongv. 12 jaar en hij begint wel wat bruin te worden helaas.

Esmiralda_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-06 09:45

bedankt voor jullie reacties, ik denk dat dit zadel wel goed zal liggen op mijn pony, omdat mijn pony zo lastig is met zadels maar deze kan ook nog wel aangepast worden dus denk dan wel dat het dit zadel word

Zeebries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 13:42

Ik ga af en toe met een paardje rijden van m'n vriendin die met dat zadel rijdt.
Qua pasvorm is ie goed en het leer is van goede kwaliteit.
Alleen vind ik het zadel niet zo heel lekker zitten

_Nann_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 14:02

gipsy heeft ook een kieffer wien opliggen, en het is opzicht een goed zadel, zeker qua kwaliteit van het leer, en pasvorm voor het paard...

het enigste wat ik niet fijn vindt aan kieffer zadels ( de meeste dan ) dat ze vrij vlak zijn, en vrij platte kniewrongen hebben enzo... je kan er niet echt in "zitten" da's best jammer, want het zijn vaak mooie zadeltjes

Shasadee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 14:13

Mijn eerste dressuur zadel was ook een Kieffer Wien. Reedt altijd op manege VZ zadels dus wist ik veel waar je op moest letten. Gewoon het best passende zadel op mijn paard toen gekocht.

Na 3 jaar weggedaan want ik heb er nooit lekker op gereden. Inderdaad ook bij mij vaak stukgereden en kieperde vaak naar voren in het zadel.. Kwalitatief vond ik hem ook niet zo bijzonder, de zweetbladen bleven wel mooi maar de boom was na 3 jaar toch al stuk..en dat voor een duur zadel.

Heb nu een KN Symphonie en een KN Allegro en daar ben ik echt heel blij mee. Zitten beiden perfect.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 16:52

Heb er redelijke ervaringen mee!

Ten eerste paste dit zadel het beste op mijn paard wat mijn pre is!
Helaas vindt ik hem erg weinig wrong hebben waardoor ik erg snel doorrijplekken kreeg en weinig steun had voor mijn been.
Kwalitatief was het een goed zadel, nauwelijks slijtage dan de normale gebruikssporen!

Helaas is mijn zadel 1,5 jaar geleden gestollen en heb dus nu een ander zadel. Kan er dus voor de rest weinig over zeggen, ik heb mijn Kieffer Wien (met diepe zit overigens) ong. 5 jaar in gebruik gehad.

lin_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 18:22

Ik heb er ook al 3 jaar een.
Ik ben er erg tevreden over, en ben juist blij dat hij niet zo veel wrong heeft.
Ik heb namelijk een hekel aan een zadel dat je in een positie dwingt. (hoe minder hoe beter )
Ik ben zelf iets zwaarder, maar heb me er nog nooit op kapot gereden. Zelfs niet na een buitenrit van ruim 3 uur.
Ik ben er dus al met al erg tevreden over

Orange

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 19:05

Ik heb ook een kieffer wien dressuurzadel, hij is uit '98 en ik rijd er ongeveer vanaf '98 5 daqgen per week mee en hij is nog steeds super! Echt een goede kwaliteit leer. Bij mij is hij niet bruin of wat dan ook je kan niet zien dat hij al 8 jaar oud is. (Ik mag wel wat vaker poetsen, maar ook na 3 maanden niet poetsen is hij bij mij niet stug ofzo zoals mn andere zadel wel is)

_Marissa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 19:55

ik had er ook 1 en die zat heel heel heel erg hard