Bijt plekken

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

honolulu

Bijt plekken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-06 16:44

Zo als de titel al zegt, me pony heeft bijt plekke (weet ff niet hoe ik het anders noem). Alle paarden staan samen in de wei, maar de het hengsten veulen (ongeveer 2 jaar) bijt haar haren weg..

weet iemand wat ik hier tegen kan doen?
de pony's kunnen niet zo lang zonder elkaar in de wei staan.. ongeveer 2 tot 3 weken lukt het wel; dat is dus ook geen optie

Groetjes Dionne

Ik weet niet of het hier goed staat, anders Tm ff

honolulu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-06 17:53

Niemand ?

Sence

Re: Bijt plekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 17:54

Bedoel je dat er dan zo'n kale plek komt?

Melia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 19:11

kun je niet zorgen dat je het weiland in 2 stukken verdeeld? zodat ze elkaar niet kunnen bijten maar toch een beetje samen staan? En anders zit er denk ik niks op dan die bijtplekken te accepteren (ja of de pony's omstebeurten in de wei zetten maar dat lukt niet volgens jou? )

merrieveulen

Re: Bijt plekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 19:56

mijn pony had het vorig jaar ook, allemaal happen in de manen. nu zijn ze druk bezig met aangroeien. op zich leren paarden wel met elkaar omgaan hoor, als het bijtplekken zijn van 'ruzies'. dan moet je gewoon even geduld hebben. als het het opeten van manen/ staart is, kan een mineraalblok helpen, en anders moet je ze gewoon uit elkaar halen. dat moet toch kunnen, stel nou dat twee van de pony's elkaar kreupel trappen in de wei, dan móeten ze toch wel uit elkaar kunnen?

anders een stukje van de wei afzetten, en zo twee weitjes maken.

honolulu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-06 19:03

Bedankt, ik zou eens kijken wat ik kan doen met jullie ideën

Supertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 19:29

Ik begrijp dat jouw pony een merrie is? En daar loopt een hengst'veulen' van 2 jaar bij? Ik weet niet of het de bedoeling os dat daar veulentjes van komen, maar anders zou ik die hengst er zo snel mogelijk uithalen als het al niet te laat is.
Die bijtplekken, zitten die rond de schoft? In dat geval zijn het bijtplekken van het vastpakken bij de dekking.

anouk1993

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 19:19

Er schijnt tog ook spul voor te zijn dat er zeg maar een naar smaakje aan komt ?

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 20:55

anouk1993 schreef:
Er schijnt tog ook spul voor te zijn dat er zeg maar een naar smaakje aan komt ?

Dat klopt. Ik weet even niet zo snel hoe dat heet.

Mijn ponies lopen ook in de kudde en hebben zeer regelmatig bijtwondjes. Ik doe er òf niks aan, òf wat teatree erop sprayen òf bij een kale , ruwe plek, wat Calendula.

Ik ga ze er niet voor uit elkaar halen in ieder geval.