Ruin met enorm hengstengedrag!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Maatje

Ruin met enorm hengstengedrag!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-06 16:23

Mijn 10 jaar oude ruin is rond zijn 2e jaar gecastreerd. Zijn gedrag is alleen nooit echt veranderd! Hij gedraagd zich gewoon nog als een echte hengst. Nu heb ik het geluk dat hij nu met alleen maar ruinen in de wei staat, maar daar gaan binnenkort ook merries bij komen. Het is verder ook geen optie voor mij om hem met alleen maar ruinen te houden omdat ik daar zelf weinig over te zeggen heb!
Heeft iemand ervaring met dit soort 'hengsten' en kan er wat aan te doen zijn (miss ect. medicatie).
Ik hoor het graag!

__Suzanne__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 16:25

Weet je heel zeker dat ze beide ballen hebben weggehaald en dat hij niet stiekum een klophengst is?

youngster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 16:25

Weet je zeker dat er 2 ballen uit zijn gehaald en niet 1?
Verder is er volgens mij weinig aan te doen behalve hem niet bij de merries te zetten. Mijn ruin staat om dezelfde reden niet bij merries.

Maatje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-06 16:27

Hij is geen klophengst... het is voor mij erg moeilijk om een plaats voor hem te vinden waar geen merries te vinden zijn.. Op de meeste stallen lopen de merries ook gewoon tussen de ruinen!

8nnemiek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 16:58

Mijn paard heeft dat ook, heel veel hengstengedrag, heel veel spelen en stijgeren met andere ruinen, over andere mest heen mesten. Maar tegen merries is hij dan wel weer heel lief. Hij heeft ook wel eens merries gedekt (als ruin), maar is wel altijd heel braaf bij de rest. In het begin moest de rangorde worden bepaald, toen kwam hij dan ook wel eens binnen met een flinke bijtwond, maar na een weekje ging dat dan perfect.
Misschien moet je het gewoon eens proberen als je dat durft, vaak als ze even goed op hun plaats worden gewezen, worden ze ook braver.

aisie

Re: Ruin met enorm hengstengedrag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 17:33

Ik heb thuis 2 friese merries en een friese ruin maar mijn ruin kan ook niet samen met de merries lopen. Ik heb er altijd een dubbele stroomdraad tussen. Hij is ook erg dominant naar andere paarden en jaagt eigenlijk alles wat in zn buurt komt weg.

Maatje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-06 18:51

Het gedoe in de wei valt eigenlijk wel mee met mijn ruin. Het is meer dat hij het land niet meer uitwil en continue bij die merrie wil blijven. Ook als die merrie dan weg is blijft ie rennen en hinniken...

merrieveulen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 19:59

Faram heeft het ook, maar niet zo erg. hij is altijd nog liever met mij op stap dan met een ander paard (merrie). hij reageert wel sterk op merries en dekt ze ook... maar verder is hij prima te hanteren gelukkig.