Ervaringen hulsebos-zadel?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sirus

Ervaringen hulsebos-zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-06 12:22

Dag Bokkers!

Ook ik ben een keer toe aan een nieuw zadel. Ben me momenteel een beetje aan het orienteren. Heeft iemand van jullie ervaring met een nieuw, op maat gemaakt hulsebos-dressuurzadel?
Alvast bedankt voor jullie bevindingen.

Groet
Suus

palousa_boy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 12:27

hulsebos vind ik altijd wel fijne zadels..
heb alleen geen ervaring met nieuwe, op maat gemaakte zadels.

_Merato_

Re: Ervaringen hulsebos-zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 12:39

Hoi,
Hier zijn al meerdere topics over, maar goed.
Ik heb voor Wilfried (KWPN-er van 1.75m) een op maat gemaakte Hulsebos, de WB 4.
Wilfried heeft een zeer hoge, bottige schoft met 'dipjes' aan de zijkanten van de schoft, waardoor maar weinig zadels echt goed pasten. Ik heb wel 40 soorten en maten gepast, niks pastte goed en dan heb ik het nog niet eens gehad over het 'lekker zitten'.
Hulsebos heeft zeer kleine kussentjes aan de onderkant van het zadel gemaakt, waardoor het geheel zeer goed past.
De WB4 is een zadel met een heel diepe zit. Niet iedereen vind dit prettig.
Omdat ik zo lang ben (1.83m) heb ik er extra lange zweetbladen en halve wrongen aan laten zetten. Ik ben heel erg blij met het zadel. Het was wel een erg duur zadel, waar ik lang voor heb moeten sparen: 1600 Euro maar liefst. In tussentijd mocht ik een leenzadel van ze gebruiken, maar dat was niet nodig, omdat ik nog een redelijk passend zadel had waarmee ik wel even kon doorrijden. Service was perfect, leuke spontane mensen met verstand van zadels en rijtechnieken. Je moet ook voorrijden voor ze, zodat ze kunnen zien hoe je rijdt en zit. Ik had het zadel met 2 maanden in huis. Voor het opvullen komen ze aan huis: dit kost maar 35 euro en ze checken gelijk hoe het zadel nog ligt.
Succes ermee en als je nog vragen hebt, dan hoor ik het wel!

Sirus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-06 17:59

@ Yetse: bedankt!

Ik heb eerst via de zoekfunctie gekeken of hier al topics over waren, maar kon helaas niets vinden.

Ik ben zelf ook erg lang (1,85 m.) en juist het verhaal over de halve wrongen sprak me erg aan. Goed om te weten dat jij daar goede ervaringen mee hebt. Hoe lang duurde het bij jou om het zadel "in te rijden"?

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 18:03

Zelf heb ik gelukkig geen ervaring met Hulsebos. Mijn stalgenoot heeft een zadel bij hun op maat laten maken. Dat is een compleet fiasco geworden. Ze kreeg grote problemen met haar paard. Het zadel bleek achteraf helemaal niet te passen en ze is maanden aan het revalideren en dokteren geweest om haar paard weer in orde te krijgen. Haar paard kreeg door het veel te kleine zadel ernstige rugklachten.
HUlsebos reageert totaal niet op de klachten en ontkende elke verantwoordelijkheid.

Zeer slechte ervaring dus.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 18:05

hier ook positief ervaringen! Ik heb ook een nieuwe op maat laten maken... Hele goeie service, superzadels!!!

Grass

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 18:10

Ook hier positief, super fijn zadel waar mn reus precies in past en ik perfect in zit!
Ik vond de service er prima.

QueJira

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 18:55

En hoe zal de service zijn als je nou niet echt bepaald in de buurt woont?? (zeeland bijvoorbeeld )

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 19:14

Ik woon in limburg, dus dat is ook niet bepaald om de hoek

anydale

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 19:15

Heerlijke zadels (wij hebben 2 maal de dressage bruin/zwart kalfsleer, springzadel en een WB4) Vind het ook een goede service. Ook zijn alle hoofdstellen van Hulsebos, ben ik ook erg over te spreken, daar kan je ook al je wensen in verwerken!

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 22:15

QueJira schreef:
En hoe zal de service zijn als je nou niet echt bepaald in de buurt woont?? (zeeland bijvoorbeeld )

Dat vraag ik me ook af. Ik ben alvast een beetje rond aan het kijken voor zadels. Mijn paard wordt volgend jaar pas 3, maar ik wil geen prut kopen, dus moet weten waar ik voor ga sparen.
Vandaag heb ik op Indoor Brabant geinformeerd en ze passen ook zadels aan bij jonge paarden (vanaf zadelmak en met het oog op een nog veranderende bouw) en passen dit eventueel na verloop van tijd aan. Dit vind ik een zeer goede methode. Bovendien kun je er nog een bijpassend hoofdstel (ook aangepast op het hoofd van je paard) bij kopen.

Mijn voorkeur gaat dus momenteel uit naar een Hulsebos zadel. Bovendien heb ik er al evenveel positieve als negatieve verhalen over gehoord, maar dat heb je bij ieder zadel...

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 22:23

Ik heb een superfijn dressuurzadel van hen, ondertussen al velen jaren oud. Het fijnste zadel dat ik ooit gehad heb.
Helaas gebruik ik het sinds ik op een springstal werk en alle paarden met een springzadel rijd niet zo veel meer. Ik ben wel aan het rondkijken voor een eigen springzadel voor mezelf, ik rijd mn eigen paard ook op wedstrijden met een zadel van het bedrijf. Wel een fijn: forestier. Ben benieuwd of ze van hulsebosch iets vergelijkbaars hebben, bij voorkeur 2e hands, iemand?

_Merato_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 15:25

@ Sirus: ik heb ongeveer 3 maanden nodig gehad om het zadel een beetje 'naar mijn kont' te krijgen! Maar ik rijd dan wel 5x per week.
ls je wat minder vaak rijdt, duurt het natuurlijk langer...
Ik heb nu nog een klein kraakje/piepje onder het zweetblad, maar dat zal met meer invetten en rijden wel verdwijnen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 15:33

Citaat:
Vandaag heb ik op Indoor Brabant geinformeerd en ze passen ook zadels aan bij jonge paarden (vanaf zadelmak en met het oog op een nog veranderende bouw) en passen dit eventueel na verloop van tijd aan. Dit vind ik een zeer goede methode. Bovendien kun je er nog een bijpassend hoofdstel (ook aangepast op het hoofd van je paard) bij kopen.

Ik heb mijn nieuwe Stubben zadel bij Kootstra gekocht. Geheel aangepast aan mijn 3-jarige paard. Binnen 3 maanden zal hij het zadel waarschijnlijk weer aan moeten passen heeft hij gezegd. En dan 3 maanden later nog eens. Dit alleen omdat het paard nog groeit. Dit zit bij Kootstra allemaal bij de prijs in (zolang je de eerste eigenaar van het zadel bent, dus ook na 3 jaar past hij nog aan).
Een zadel is in zijn ogen niet alvast te maken met het oog op een veranderende bouw. Het moet nu passen en als het later niet meer past moet je het aanpassen.
Dus 'passend maken met het oog op een veranderende bouw' geloof ik niet zo in. Je kunt namelijk niet voorspellen hoe een paard er 3 maanden later uitziet, het ene paard groeit harder en anders dan het andere paard.