Hoe weer opbouwen voor het springen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

So0p_

Hoe weer opbouwen voor het springen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-06 11:50

Hoi bokkers,

Een halfjaar geleden was Bugs kreupel en mocht ik een half jaar niet meer springen. (alleen dressuurrijden)

Nu mag ik over een weekje weer beginnen met het opbouwen en ik vroeg me af hoe ik dat het beste kan doen.

Ik bedoel..
Bijv. Eerst een weekje alleen balkjes draven, en dan 2 weken 10 cm springen ens...

nou is mij vraag aan jullie, Hoe kan ik het beste opbouwen?

Groetjes Sophieke

Joonsel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 12:12

Eerst gewoon rustig balkjes stappen en draven.
Daarna kan je 'm bijvoorbeeld eerst vrij een klein sprongetje laten maken. En dan steeds ietsjes hoger. Maar natuurlijk niet te snel.
Succes ermee!

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 12:57

Ik weet niet wat je pony voor blessure heeft gehad waardoor je niet meer mocht springen, maar ik zou me serieus afvragen of het wel goed is voor je paard om het springen weer op te pakken.

Joonsel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 14:13

Cassidy schreef:
Ik weet niet wat je pony voor blessure heeft gehad waardoor je niet meer mocht springen, maar ik zou me serieus afvragen of het wel goed is voor je paard om het springen weer op te pakken.

Daar vraagt ze toch niet om..

So0p_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-06 19:22

Cassidy schreef:

Bugs had wat met haar pees en ik mocht toen even niet meer springen om de pees te laten aansterken

loeder

Re: Hoe weer opbouwen voor het springen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 20:15

ja, eerst balkjes, dan gewoon beginnen met wat kruisjes. niet te veel in het begin, zodat je kunt kijken hoe hij er op reageert. maar ook als het goed gaat, zul je in de gaten moeten houden dat je de pony niet gaat 'overvragen'!!
Succes!

EdelweissBel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 22:39

Anders gewoon even aan Bert vragen, die weet denk ik ook wel wat er met je pony aan de hand is geweest en weet ook wel hoe je het het beste weer op kan bouwen.