Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

.
Mn paardje staat van 7 uur 's ochtends tot 11 uur 's avonds buiten dus het is niet zo dat ie nooit op zn eigen pootjes kan lopen. 

emmaatjuh schreef:Ik ga voor peesjes.
bandages zijn alleen voor de mooi, en beschermen niks.
OemmiejO schreef:Ik ben ook voor peesjes, maar bandageer ook weleens..
Gewoon omdat ik het leuk vind en chique.Mn paardje staat van 7 uur 's ochtends tot 11 uur 's avonds buiten dus het is niet zo dat ie nooit op zn eigen pootjes kan lopen.
Ik bandageer trouwens NOOIT tijdens springen, buitenrijden of als het heel warm is, dan kan het vocht van de benen niet goed weglopen en bandages 'krimpen' dan en dan gaan ze knellen..![]()
beccieloeken schreef:ik gebruik ze beiden maar ben er wel van overtuigd dat peesjes beter beschermen...
daarom gebruik ik peesjes als ik een buitenrit doe en tijdens het springen omdat de pezen dan meer belast worden , maar als ik dressuur rijdt doe ik meestal gewoon bandages om...
bij mij op stal staat er een paardje dat ook op de weide en soms op stal bandages opheeft... >;)
Wat daar het nut van is zou ik niet weten want volgens mij worden daar de benen toch wel slap van, en de eerste volgende keer dat dat paardje dan zonder bandages de weide opgaat en een beetje gek doet loopt het mank...voor de eigenaar de reden om weer bandages om te doen...beetje vizueze cirkel als je het mij vraagt en niet echt positief voor het paard dan...

Ymmik schreef:@Lowara: als je paardje buiten loopt, loopt het natuurlijk 23 uur per dag op eigen benen, als het dan altijd buiten staat.
Maar stalpaarden die dus 23 uur per dag op stal staan, en dat uurtje eruit komen om te rijden en dan 4-kant in de bandages, daar krijgen ze volgens mij wel slappe pezen van..

. Bandages vind ik niet handig, kost veel meer tijd, moeilijker schoon te maken, het wordt er sneller heet onder, en ze beschermen minder. Linda_Bien schreef:Eigenlijk de meeste tijd 4kant bandages (Fleece MET onderlappen)
) Maar het paard wat ik nu rijd kan niet zonder beenbescherming omdat die echt zichzelf tikt en strijkt. Daar rijd ik dus áltijd met peesbeschermers en strijklappen, omdat ik bandages niet voldoende bescherming vind.