Blaar door uitmesten?!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Blaar door uitmesten?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 20:14

Hey iedereen,

Ik heb een probleem: telkens als ik een stal heb uitgemest heb ik een blaar op mijn duim Nu weet ik wel: het komt waarschijnlijk doordat ik te weinig een stal uitmest maar toch, plezant is anders ... Het is gewoon als ik een tijdje bezig ben en mijn handen gaan zweten dat het dan schuurt enzo, jullie kennen het wel denk ik

Hebben jullie daar ook last van? Hoe los je dat op, heb je daar middeltjes of trucjes voor ofzo?

Ik heb handschoenen aan maar het gaat gewoon door de handschoen uit (terwijl de handschoen niet kapot is ofzo). En ja, het is gewoon niet plezant.. zeker als je daarna nog moet gaan rijden enzo ...

Misschien als ik het nu in de toekomst vaker ga doen dat het misschien vanzelf wel oplost ... maar toch, in tussentijd iemand misschien tips?

Groetjess

radje

Re: Blaar door uitmesten?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 20:19

Wij mesten 60 stallen in de week, als ik een weekje op vakantie ben geweest en heb een weekje niet gemest, krijg ik al blaren

Handschoenen is niet fijn dus dan denk ik toch meer uitmesten, sorry

ikke17

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 20:21

Ik mest al vanaf me vierde uit, en heb nu nog steeds als ik de stallen uitmest met hele handen open liggen. En ik mest elke dag 3 stallen sowieso uit dus, de hoeveelheid mesten telt hier niet erg.

Eerst dacht ik mischien ligt het aan de zand op de steel, dus nieuwe mestvork,bezem etc. gekocht, nou het helpt allemaal niks! Maar als je droge handen hebt krijg je wel sneller blaren
Laatst bijgewerkt door ikke17 op 25-03-06 20:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Melia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 20:21

gewoon zorgen dat je het vaak doet dan gaat het vanzelf wel over dat had ik in het begin ook wel

Myrtje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 20:22

Heb daar totaal geen last van. In de winter gebruik ik leren (werk)handschoenen en in de zomer mest ik gewoon zonder handschoenen.
Tip: plak op de plaats waar je blaren krijgt een pleister, en ga dan uitmesten, misschien dat dat helpt..

Coentjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 20:23

Heb er soms last van, ik mest er 12 ofzo in de week.. was vooral in het begin, laatste tijd geen last meer van.. Tsja handschoenen..!

Fitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 20:23

Heb ik ook, en ik mest maar drie keer per week uit! Ik draag altijd handschoenen nu, die ik met paardrijden ook draag, en geen blaren meer!

ZzzeiN

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 20:25

Ik heb daar nog nooit last van gehad. Maar misschien je handen insmeren met vaseline.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 20:26

Vaker doen en hopen dat je eelt krijgt op die plekken

Nee, even serieus, ik doe vaak van te voren een pleister op de plekken waarvan ik weet dat ik altijd blaren krijg door uitmesten / opstrooien

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 20:27

Thnx, denk dat ik inderdaad volgende keer op voorhand maar een pleister plak ofzo .. het is ook altijd maar op 1 plaats ...

Handschoenen heb ik aan, maar dat helpt dus niet (en zonder handschoenen heb ik nog sneller een blaar )

En ja, vaker doen .. daar reken ik ook op dat dat helpt Maarja, ondertussen toch een beetje proberen te voorkomen hé ... want plezant is anders ...

Marjon_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 20:28

bij mij helpen handschoentjes wel

beantsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 20:30

Je kunt volgens mij je huid afharden door hem een poosje 2 x daags te wrijven met kamferspiritus. Dat doen mensen ook weleens met hun voeten voor een lange wandeltocht.

Dat moet je niet doen als je al een wondje/blaar hebt!

Maris89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 20:31

Erg vervelend! Wij hebben gelukkig geen stro maar paardenmatrassen, dus húp in de mestboy en klaar. Misschien kan je van die echte werkhandschoenen gebruiken met verdikkingen en pleisters plakken helpt soms ook.

Schimmelig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 20:33

Toen ik mijn stal nog mesten moest droeg ik wel eens van die ''roze keukenhandschoenen'' werkt perfect! Ook prima zijn ze als je je leren spulletjes aan het wassen/vetten bent

zorro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 20:41

och ja dat heb ik ook. ik doe tegenwoordig in ieder geval mijn ringen af (ja dat klinkt dom, maar ik heb er dus nooit bij na gedacht dat het daar aan kon liggen) dat helpt wel een beetje, ik krijg dan gewoon een iets minder grote en dikke blaar . handschoenen helpen bij mij ook niet, vaseline en pleisters ook niet. dus als iemand nog tips heeft?

Vanillala

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 20:57

Ik heb daar nooit last van gehad. Handschoenen, zou ik dan ook zeggen..

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 20:59

zorro schreef:
och ja dat heb ik ook. ik doe tegenwoordig in ieder geval mijn ringen af (ja dat klinkt dom, maar ik heb er dus nooit bij na gedacht dat het daar aan kon liggen) dat helpt wel een beetje, ik krijg dan gewoon een iets minder grote en dikke blaar . handschoenen helpen bij mij ook niet, vaseline en pleisters ook niet. dus als iemand nog tips heeft?

Oeioei, ik was al aan het hopen dat het met een pleister wel zou gaan Ringen heb ik sowieso niet aan, dus dat is bij mij het probleem niet ..

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 20:59

Vanillala schreef:

En wat als je al handschoenen draagt? (en dit dus niet helpt)

Sannert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 21:00

Ik heb leren handschoenen, en mest daar ook mee uit, nooit problemen mee gehad. En ook niet in de zomer, en dan heb ik die dingen niet aan.

Vogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 21:02

je kan je duim afplakken met sport tape, zo kan je huid meer hebben.

Vogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 21:03

je kan je duim afplakken met sport tape, zo kan je huid meer hebben. dit is te krijgen in een sport winkel of bij een apotheek.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 21:46

Vogel schreef:
je kan je duim afplakken met sport tape, zo kan je huid meer hebben. dit is te krijgen in een sport winkel of bij een apotheek.

het zal zo mooi zijn... als ik niet allergisch voor dat spul was...

Vanillala

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 22:18

[***] schreef:
Vanillala schreef:

En wat als je al handschoenen draagt? (en dit dus niet helpt)

Eh ja, dan weet ik het ook niet. Eelt kweken? Maarja, dat maakt het dus niet minder pijnlijk/vervelender.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 22:28

Die sporttape is misschien wel wat ja ... Ik ga volgende keer eerst eens met een gewone pleister proberen en dan zien we wel ...

Ik heb hier zo pleisters liggen voor op een blaar (dus als je al een blaar hebt) en dan voel je van die blaar ook niks meer ... Zouden zo'n dingen niet helpen om een blaar te voorkomen? (ze zijn wat dikker en anders dan de gewone standaard-pleister). Nuja, die dingen zijn wel niet goedkoop denk ik, dus om die al op voorhand te gebruiken (dus zonder een blaar te hebben), weet niet of mijn ouders dat zo leuk vinden

Maar toch, bedankt iedereen voor de tips Moesten er nog andere dingen zijn (dus buiten pleisters, handschoen en eventueel een soort zalf/weet ik wat smeren), altijd welkom...