bit eerste x in doen ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Maggy_

bit eerste x in doen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-06 19:54

wij proberen ons. vzp te laten wennen aan het bit zadel etc;. kent die al alleen het bit niet heeft iemand tips hoe we dat het beste kunnen doen ?
we hadden het gister geprobeerd. eerst even laten snuffen enzo. en toen rustig haar mond losgedaan. en het bit erin. heel eventjes en weer rustig eruit. maar daarna wouden we het nog een x proberen wou ze dus weer helemaal niks
heeft daarom iemand tips?
alvast bedantk

_Buddha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 19:55

Je zou er een beetje met iets lekkers overheen kunnen gaan (stukje appel ofzo) zodat er stukjes op zitten en je moet het wel even op warmen anders is het zo koud voor het paard. Dan moet je verder gewoon heel veel geduld hebben veel succes ermee!

_Marinke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 19:57

Uh, zorgt dat ze (voor gemakzucht ) Een bit fijn vind, warm het bit desnoods op tussen je handen o.i.d. (want een koud bit vindt geen enkele pony fijn ) En doe er bv. een appelsmaakje aan ofzo? Gewoon een appel (zonder vel?) over het bit heen wrijven zodat de smaak er een beetje aan komt te zitten ofzo. Of doe het bit samen met een paardensnoepje o.i.d. in de mond..

Veel succes!

_Marinke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 19:58

rudi schreef:
Je zou er een beetje met iets lekkers overheen kunnen gaan (stukje appel ofzo) zodat er stukjes op zitten en je moet het wel even op warmen anders is het zo koud voor het paard. Dan moet je verder gewoon heel veel geduld hebben veel succes ermee!

Hahaha ik zeg precies hetzelfde, maar jou reactie stond er nog niet toen ik mijen typte.. haha maakt ook niet uit..

Iig succes Mag Horse En wie is het ? Pipo?

Melia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 20:21

ja het is Pipo Marinke maare.. we hebben er ook al 'brokjessmaak' overheen gedaan de 2e keer, terwijl we dat de eerste keer niet hadden gedaan.. enne, ik ken genoeg pony's die een koud bit niet erg vinden

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 20:23

Wan schreef:
enne, ik ken genoeg pony's die een koud bit niet erg vinden

Hebben ze je dat verteld ofzo?

_Maggy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-06 20:26

ja of nii rieks
maar de 2e x hebben we het bit even door de brokjes bak gehaald,, maar toen hielp dat niets

Melia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 21:11

WildWings schreef:
Wan schreef:
enne, ik ken genoeg pony's die een koud bit niet erg vinden

Hebben ze je dat verteld ofzo?

ja ze hebben het verteld maar het is toch logisch dat als een pony z'n mond al los doet terwijl je het bit alleen nog maar voor z'n neus houd, en hem zónder problemen indoet dat hij het dan niet erg vind zo'n koud bit, of heb ik het nou mis

Daisies

Re: bit eerste x in doen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 21:41

Je begint gewoon ontspannen met paard poetsen. dan zou ik hem/haar in de box zetten. en een halster omhouden! en dan voorzichtig met alle rust hoofdstelletje in de buurt, duim in zeikant van mond zodat die zijn mond open doet en dan het bitje erin. en daarna gewoon eraan late knabbelen. heel eventjes inhouden vind ik vrij nutteloos. ze moet toch ervaren hoe het is. dat leert een paard niet met een minuut. ik heb mijn paard gewoon een kwartiertje in stal laten staan met bitje. er was verder geen voeding in zijn stal aanwezig. en laat hem soms ook gewoon los in bak met bitje. Simpelweg dat die zelfs ervaart hoe het is. en zou rustig aan beginnen. niet gelijk longeerlijn aan bitje etc.

succes!

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 21:49

Ik doe gewoon een hoofdstelletje aan, losgooien in de bak, laten lopen als normaal en erna hoofdstel weer uit.

_Maggy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-06 11:24

okj,, bedankt voor de tips