Ik heb wat probleempjes met 3, 2 tot 3 jarige paardjes.
1e probleem: Als je het paardje (rosco genaamd van 2/2,5 jaar) uit de stal wil halen, rent ie als een gek weg. En je houdt hem echt niet! Het is een ruin, een hackney. Wat kan ik hier het beste tegen doen?
2e probleem: El-Savari en Sparkling Diamond (alle twee 2 tot 3 jaar oud) willen wel keurig mee lopen aan een touwtje, lopen dan ook netjes naast je. Maar zo gauw ik wil dat ze draven, aan een touwtje dan. Gaat dit niet lukken..
Hoe is dit het beste op te lossen?Verder is het puur dat ze nog aan een aantal dingetjes moeten wennen zoals poetsen, overal aanraken etc.
En wanneer mag ik beginnen met longeren? De een zecht 2,5 tot 3 jaar? De ander zegt pas met 3 jaar. Wat is het nou

Ik weet dat ik het ook aan de eigenaar kan vragen, maar bij Rosco is het zo dat hij zecht: Hij moet aan jullie wennen
((straks krijgen we ongelukken
) En bij El-Savari en Sparkling Diamond, is het probleem dat ik de eigenaar nooit zie
Ze staan bij de eigenaar van me oude verzorgpony die helaas in mei 2005 is overleden
Hun hebben niet zo heel veel verstand van paarden, en op dat gebied eigenlijk niks
En tja hun mogen wel beslissen wie er wat met de paardjes doet, en heoveel voer ze krijgen etc.Dus als jullie tips hebben hoor ik het graag, en ik wil graag weten hoe jullie het oplossen! Ik ga nog een aantal boeken doorlezen, en nog info op internet zoeken (als iemand site's heeft, mogen die site's hier wel neergezet worden).
Groetjes, en alvast bedankt
En evt. tips hebben. Iig bedankt voor je tip 
)
met longeren ben ik vandaag mee begonnen..
zoals die van Saskia, daar kan ik dan wel wat mee! Maar aan jou reactie heb ik niet veel, ik weet zelf ook wel dat het anders moet. Daar krijg ik hulp bij, maar ik vroeg naar hoe jullie het zouden doen! Ea ls jullie evt. goede site's weten en boeken etc.!