jeetje, moeilijk. Ik denk dat bij jou paard al de problemen uit het bekken komen, daardoor last op het achterbeen, diagonale overbelasting en daardoor uiteindelijk een peesscheur. En dan rechtsvoor overbelasting door het ontlasten van het linkervoorbeen. In deze situatie zal ik een het bekken laten sleutelen door fysio/osteopaat iemand (ken het verschil niet goed). Het paard laten rusten, zodat je peesblessuren overgaan. Je zal denk ik quadrisol krijgen. Mijn idee is, wanneer het bekken weer recht staat dat haar benen gelijkmatig belast worden en je het paard een tweede kans kan geven. Ik denk dat het heel belangrijk is om goed uit te zoeken of het rechterachterbeen nog te herstellen is! Evt. een second opinion.
Wat betreft de slacht. Ik heb het eerste deel van de slacht gezien. Het paard komt te wagen af, gaat naar binnen. Krijgt nog een klopje en een aai. En dan de pin door het hoofd. Het paard is zo dood. Persoonlijk zal ik het neervallen niet willen zien. Maar je kunt altijd vragen of ze even willen wachten tot het paard niet meer stuipt, dat je het nog even kan zien. Maar als je de klap van de pin hoort, kun je er eigenlijk al zeker van zijn, dat het paard dood is. Het verdere verwerkingsverhaal zal ik hier niet neerzetten. Ik weet niet of je er behoefte aan hebt te weten wat er verder gebeurt. Maar het paard is dan toch al dood.