zal ik dit probleem verhelpen door haver te voeren?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

shadowflower

zal ik dit probleem verhelpen door haver te voeren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-06 17:33

Als een paard snel opgeeft omdat hij iets magerder is en niet genoegt bouwstoffen/energie heeft zou ik hem dan haver bij kunnen voeren ? of beter gewoon een schepje meer biks . Op dit moment train ik niet intensief maar normaal wel redelijk intensief en daarbij is de bak ed. nog best wel zwaar .
Ik weet dat het paard van haver heet word en dat zal ik best aankunnen nu . Het gaat mij erom dat hij meer energie in zijn spieren kan steken zonder op zijn spieren te gaan verbranden .

shadowflower

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-06 17:36

OP dit moment krijgt hij 2,5 kilo basisbrok en 1 kilo bietenpulp . De basisbrok was eerst 1 kilo maar hij komt er gewoon niet van aan . maisvlokken ed . zijn niet echt een optie omdat we het voer per pallet laten komen . Ook voer ik olie door zijn eten en natuurlijk genoegt hooi .

aerdenhout1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 17:48

Van bix haver enz wordt een paard niet dik.Eerste kwaliteit hooi is veel beter.Je zegt dat jullie per pallet bestellen?Hoelang doen jullie daar mee?Als het een paar maanden is dan is alle kracht al uit je haver verdwenen.Het is veel beter om wekelijks vers voer te bestellen,dus ook je bix haver of wat je nog meer voerd.Hooi ,mits goed opgeslagen ,kun je natuurlijk langer bewaren.Kuilgras daarintegen moet je als de baal open is binnen een paar dagen opmaken anders gaat het schimmelen.Bietenpulp vind ik geen paardenvoer,maar daar zullen de meningen verdeeld over zijn.Je kan om hem dikker te krijgen wel mais voeren,maismeel wel vochtig maken!Verder wel even kijken of hij geen wormen heeft anders kun je voeren wat je wil maar zal hij niet dikker worden en zelfs meer achteruit gaan.

shadowflower

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-06 18:01

we houden ons aan een strikt ontworm schema .dus dat zal het niet wezen . We doen wel een poosje met het voer meestal rond de 3 maanden maar dat is gewoon niet anders . We kunnen hier niks aan veranderen . We hebben goed hooi tot onze beschikking .Ik ga dan toch een keer mais of maismeel bestellen bij een ander bedrijf .