Ja, bij Hippo zorg (heette eerst Amev Hippo), uitgebreid + uitgebreid ziektekosten. Betalen altijd netjes uit. Toen ze kwamen kijken voor mijn paard van de verzekering, was hij net beslagen en liep niet helemaal lekker (ze stonden opeens voor m'n neus), ik mocht toen opbellen als hij weer goed liep dan zouden ze nog een keer komen. Dus ik gebeld, kwamen ze weer en toen is hij de verzekering in gegaan. Dus je wordt niet gelijk geweigerd als er even iets niet goed is bij je paard, ze geven je gerust nog een kans, doen ze totaal niet moeilijk over is mijn ervaring.
Bij ons op stal hebben veel mensen slechte ervaringen met Amev. Schijnt nogal moeilijk te doen met uitbetalen. Met Efo hebben veel mensen die ik ken heel goede ervaringen. Ze zijn heel reeel.
Ik heb goede ervaringen met zowel Interpolis als Hippozorg (Amev Hippo). Altijd keurig uitbetaald gekregen voor de meest uiteenlopende dingen. Bij beide maatschappijen paarden af laten keuren en bij Hippozorg tot 2x toe een paard teruggekocht (bij Interpolis kan dat overigens ook, maar daar heb ik toen niet voor gekozen). Mijn paarden worden door mij standaard zo uitgebreid mogelijk verzekerd ook de ziektekosten uitgebreid.
Als je uitgebreid verzekerd bent (dat is dus niet de ODA bij Hippozorg, maar echt de uitgebreide verzekering ) krijg je in principe alles zonder problemen uitgekeerd.
Wat sommige mensen nog wel eens vergeten te lezen, is dat als je paard niet verzekerd is voor kreupelheden van binnenuit (bijv. OCD) de ziektekostenverzekering hier ook geen operaties ed voor vergoed ook al ben je uitgebreid verzekerd. De uitgebreide ziektekosten verzekering vergoed nooit meer dan je basisverzekering en als je daar in beperkt, beperk je dus ook in de ziektekosten.
De meeste recente van paarden die wij hebben/hadden:
2500,- euro vzw - premie 34,- euro pm hippozorg 3500,- euro vzw - premie 40,- euro pm hippozorg 4500,- euro vzw - premie 35,- euro pm interpolis 7000,- euro vzw - premie 70,- euro pm interpolis
Dit is niet op de cent nauwkeurig, kan een paar euro (cent) afwijken .
Interpolis wordt met ingang van het volgende verzekeringsjaar 50 euro per jaar duurder voor de ziektekosten.