Passoabit

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nibbit

Passoabit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-06 09:41

Misschien kan iemand me helpen over het gbruik van een passoabit.
Mijn paard is erg sterk met buitenritten (en met springen ook trouwens), en er is mij geadviseerd om eens een passoabit te proberen, en ik heb al eentje die ik mag lenen.

Ik heb er niet veel verstand van, dus: De bakstukken moeten toch aan de bovenste ring?
Ik wou 2 teugels gebruiken, zodat ik gewoon op de bovenste kan rijden, en de onderste ring als soort noodrem heb, of is dat juist niet handig?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

(normaal rij ik gewoon met watertrens, dit is alleen een oplossing om veiliger over straat te kunnen)

Fredt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 10:05

Ik heb precies hetzelfde 'probleem', mijn paard is met buitenrijden en springen erg heftig. Dan gebruik ik ook een pessoabit.
Vaak doe ik alleen een teugel aan de onderste ring, omdat dat eigenlijk alleen effect bij haar heeft.
Maar je kan natuurlijk ook een teugel aan de grote ring maken, en de 'noodrem' teugel aan de onderste ring maken. Die kan je dan oppakken als het nodig is!
De bakstukken moeten inderdaad aan de bovenste ring .

Foto;
Afbeelding

Let er wel op dat je natuurlijk niet met volle kracht aan de teugels moet trekken, omdat dit bit een hefboom werking heeft.

8nnemiek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 11:35

Ik heb er ook eentje voor buitenritten. Ik heb em ook zo als op de foto, zonder extra teugel. Gewoon kijken wat je zelf het fijnste vindt. Ik vind het zelf een beetje onhandig met twee verschillende teugels, ik rijd gewoon altijd met losse teugels en zou het nodig zijn, dan neem ik ze even aan.

Nibbit

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-06 11:40

Bedankt voor jullie reacties! Ik zal even gaan proberen wat het beste bevalt.

Memuska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 12:16

Ik gebruik hem bij de Appaloosa af en toe weleens, idd bij buitenritten en springen, of soms als hij een spastische kuur heeft in de les Ik doe hem meestal in het middelste ringetje, behalve als hij het echt uithangt, dan gaat hij op de onderste.
Ik denk dat het idd een kwestie van testen is wat het fijnste rijdt!