Mijn vader heeft sinds vorig jaar een stuk land, 1,3 Ha groot. Het land is vorig jaar juni ingezaaid, dit is niet geweldig gebeurt, het is niet geegaliseert en er zitten best wat kale stroken tussen (is gedaan door vorige eigenaar). In augustus (na 2 keer maaien) zijn mijn paarden eropgegaan, vanaf september hebben een aantal andere paarden ook erop gestaan. In november ging het land zover achteruit dat we iedereen eraf hebben gestuurd. De grond is kleigrond (geloof ik), alle boeren in de buurt halen hun paarden daarom in september van het land af.
Nu is mijn vraag: hoe krijgen we het land weer in model? We hebben een grote zak graszaad gekocht, wat we met zand willen mengen en dan uitstrooien (??). Moeten we eerst ploegen? En hoe lang duurt het voordat de (2) pony's er weer op mogen?
Ik las ergens op Bokt dat men meestal in de herfst inzaait en het land tot de lente braak laat liggen, maar dat is nu toch te laat dus geen optie. Ik dacht trouwens altijd: lekker makkelijk, paarden op het land, maar er komt toch wel wat bij kijken
. Ik hoop dat iemand mij kan helpen!
, helaas staat mijn paard bij R'dam-zuid, we zijn één van de weinigen met een stuk grond dus weinig boeren te bekennen.
) trouwens niet giftig voor de paarden? Mijn pony's staan nl. naast de grote weide op een klein stukje.