Een beetje een rare titel, maar wist even niet hoe ik het anders moest zeggen. Op stal hebben we nu sinds 2 weken 4 paarden van een boer vandaan. Allen zijn zwaar verwaarloosd en hoogdrachtig. Het punt is dat hun buik en benen allemaal onder de klonten stront en zooi zit, gewoon helemaal vastgekleefd/gegroeid. De meeste zijn erg bang, dus maakt het allemaal wat lastiger. Bij 1 shetlandhengstje is het ons al gelukt die op te knappen, maar die is natuurlijk wat kleiner en houd je makkelijker. Maar we hebben 1 grijze Fries (ooit gekruist met een fjord) staan en die gaat redelijk, ik heb haar vertrouwen gewonnen en mag haar poetsen en aanraken zolang ik maar niet aan haar buik en benen kom. Opzich logisch want ze zijn helemaal niks gewend. Ze moet binnen 4/5/6 weken bevallen maar de onderkant zit helemaal onder zooi, ook bij der tepels enz. Dus is het toch wel beter als we dit wegkrijgen. Mijn vraag is nou hoe pak je dit aan. Ze heeft flink losse beentjes om het zo maar te noemen
En is redelijk pittig, het beste is om met water het even te laten weken, maar hoe we dat voor elkaar gaan krijgen weten we dus echt niet. Vandaar dat ik het hier plaats. Mischien dat jullie ideetjes hebben hoe ik haar buik ( en eventueel benen) kan proberen te schoonmaken. Voor de andere merries geld hetzelfde. Dat zijn pony's maar veel banger als de friese merrie. Ik merk dat ze steeds meer vooruit gaan, maar hoe me dit gaat lukken weet ik echt niet. Ik snap niet hoe mensen het voor elkaar kunnen krijgen dit zover te laten komen.? Maargoed iemand ideeen? Of kan dit niet heel veel kwaad? het zijn echt harde stukken gewoon.alvast bedankt!
groetjes Naomi

Sucses ermee iniedergeval!!!