nieuwe bodem trailer

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mirjamvd

nieuwe bodem trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-06 19:38

vandaag zag ik dat de bodem van mijn trailer slecht begint te worden en ben ik van plan er een nieuwe bodem er in te laten zetten.

heeft iemand daar ervaring mee? zo ja waar heb je dat laten doen (bij de plaatselijke trailerboer??) en wat kost het ongeveer?

ikke

Re: nieuwe bodem trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 20:06

Hhmm, tja laten doen kan altijd nog; ik heb het zelf gedaan. De plaat kostte me iets van 150 euro's, zagen, goede kwaliteit lak erover (eerst alle gaten boren!) erin leggen en klaar is Kees
Let op: de eis is 25mm hechthout (=multiplex) Ik heb voor meranti buitenkwaliteit gekozen. Plaat van 153x305 was precies groot genoeg voor mijn twee-paards.

beantsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 20:21

en leg je hem dan gewoon over de oude bodem heen? Of haal je die er uit?

mirjamvd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-06 20:30

O kijk, nou mn vader wil het namelijk zelf doen (is zo'n eigen-huis-en-tuin-vader..) maar ik krijg dan altijd de kriebels of dat wel veilig is..

in ieder geval alvast bedankt voor je info.

ikke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 20:52

beantsje schreef:
en leg je hem dan gewoon over de oude bodem heen? Of haal je die er uit?

Niet persoonlijk bedoeld, maar alleen sukkels leggen een nieuwe bodem over een oude.
Nu had ik mijn trailer volledig gesloopt en ook opnieuw laten verzinken en toen de hele rest ook maar vervangen

beantsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 00:28

dank je ikke, heel subtiel...
maar goed, ik begrijp de hint.

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 00:29

Mijn man heeft een oude trailer opgeknapt door de bodem er uit te halen en er hard houten delen voor in de plaats te leggen. vind ik toch wel betrouwbaar hoor.

Het is alleen jammer dat inmiddels de veren van de achterklep er af zijn gebroken en deze zijn niet te vervangen(of heel duur) nu is de klep wel erg zwaar, maar je kan niet alles hebben.

ikke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 00:35

beantsje schreef:
dank je ikke, heel subtiel...
maar goed, ik begrijp de hint.

Als gezegd, geen persoonlijke aanval. Bij mijn trailer was dit dus wel gedaan. Je wilt niet weten wat ik aantrof.......
santos schreef:
Mijn man heeft een oude trailer opgeknapt door de bodem er uit te halen en er hard houten delen voor in de plaats te leggen. vind ik toch wel betrouwbaar hoor.

Het is alleen jammer dat inmiddels de veren van de achterklep er af zijn gebroken en deze zijn niet te vervangen(of heel duur) nu is de klep wel erg zwaar, maar je kan niet alles hebben.

Een hardhouten vloer is best betrouwbaar, maar weegt ook zo veel. Mijn vrachtwagen kwam 1cm uit de veren toen de Asobee vloer was verwijderd!
Die veren, kun je die niet gewoon vervangen door gasveren??? Als je daar 100 euro aan uitgeeft, moet je toch wel een hele zware klep hebben als dat niet werkt. Het zuiden in Helmond verkoopt ze.

beantsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 00:40

Sommige mensen nemen een aluminium vloer. Klinkt goed, rot nooit weer!
Maar wat neem je dan? Traanplaat?

ikke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 00:45

beantsje schreef:
Sommige mensen nemen een aluminium vloer. Klinkt goed, rot nooit weer!
Maar wat neem je dan? Traanplaat?

Alu niet rotten??? Wil je voorbeelden zien? Kom eens langs, ik heb hier wel een en ander staan.
Gezien de prijs van Alu en de voorgeschreven plaatdikte, zou ik voor hout gaan. Je kunt bijna drie houten vloeren verslijten, voordat je evenveel kwijt bent dan aan zo'n Alu vloer!!

mirjamvd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-06 07:53

misschien een domme vraag maar moet dan die hele trailer uit elkaar of kan alleen die bodem eruit?
sorry, ben een leek op dit gebied en voordat mn pa dat hele ding uit elkaar moet halen breng ik hem liever weg...

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 09:58

zirkoontje schreef:
misschien een domme vraag maar moet dan die hele trailer uit elkaar of kan alleen die bodem eruit?
sorry, ben een leek op dit gebied en voordat mn pa dat hele ding uit elkaar moet halen breng ik hem liever weg...

Ligt eraan hoe de trailer is gebouwd. Westfalia zet eerst de wanden en legt de vloer ertussen. Van sommige anderen weet ik dat ze eerst de vloer leggen en dan de wanden erop.
Maarre, al moeten alle wanden eruit, dat maakt niet zoveel uit hoor, een weekendje meer werk. Bovendien kun je dan de boel goed contoleren en eventueel herstellen. Ik weet natuurlijk nietwat voor trailer je hebt.

beantsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 19:34

Nou, die vraag vind ik ook interessant. ik heb een Bockmann.

mirjamvd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-06 20:18

k heb een Titan, heb vandaag zelf eens goed gekeken maar t ziet eruit dat de wanden op de boden zijn geplaatst.
dan laat ik het liever aan de trailerman over....