scheef zitten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mememe

scheef zitten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-06 18:52

ik had even een vraagje

in de les op een manege paard scheef en in een stoelzit zegt lesgever.
en op mijn verzorgpony heb ik daar geen last van.
zou het kunnen dat mijn verzorgpony wel recht loopt en de mange pony loopt niet recht zou het daar ook kunnen liggen?
en hebben jullie ook tips?

alvast heel erg bedankt

gollempje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 18:54

ligt het zadel wel goed op het manegepaard? en zitten je beugels gelijk? kijk daar eens goed naar! zelf heb ik ook lang op een zadel gezeten wat scheef lag, op een gegeven moment ga je er naar zitten.

mememe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-06 19:08

zadel ligt wel goed volgens mij.
en beugels zitten gelijk als ik er naar kijk en verstel, maar een fries staat altijd anders zeggen ze dus ik denk dat het daar ook aan ligt.
wel snelle reactie zeg.

asje86

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 19:09

paardje op manege kan scheef zijn, zijn veel oorzaken voor (bouw van paard, ruiter heeft voorkeurskant, paard heeft voorkeurskant enz.) doordat t paard dan een bolle en holle kant heeft, zak je vaak wat scheef, omdat een kant van het paard dan iets hoger is.

mememe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-06 19:14

@asje86:het kan van alles zijn ikw eet het niet het maakt mij niet ozveel uit welke kant.
maar het paardje loopt op rechts met schouder naar buiten ofzo misschien dat ik daardoor scheef ga zitten.
maar heb het op een ander manegepaard ook dus dan snap ik het niet meer.
maar ik ga nu eigenlijk bijna de hele les zonder beugels rijden dna ga ej zlef wel recht zitten om je evenwicht te houden.