Ik zit met een probleem. Ik heb hier thuis een 3,5 jarige merrie (paard) staan, een bijna 2 jarige hengst en een shetlander van 16. Ze staan allemaal bij mekaar (voor degenen die zich druk maken over de hengst bij de merrie, het is de bedoelding dat ze uiteindelijk een veulen produceren
)Maargoed, hier het probleem. Men hengst is ongelofelijk aandachtverslaafd. Zo gauw als iemand de wei in komt, eist hij alle aandacht op en jaagt de andere weg. dit is opzich nog wel op te lossen voor korte termijn,, ik kan wel bij de anderen komen omdat hij mij kent sinds zen geboorte heeft hij toch nog iets meer respect voor mij dan voor anderen. het is ook niet zo dat hij elke keer de aandacht krijgt die hij wilt, we proberen alle aandacht zoveel mogelijk te verdelen over de paarden, en zijn dus ook niet vies van om hem een keer totaal te negeren.
het probleem wordt echter wel erger als ik met mijn merrie aan het werk wil. voor korte tijd kan ik men hengst wel op afstand houden, maar zo gauw als hij ziet dat ik haar mee wil nemen aan een touw, wil hij ook en jaagt hij achter men merrie aan.. (en hij doet dat echt heel erg lelijk, oren plat naar achter bijten enz..) en men merrie heb dan geen zin om dertegenin te gaan dus die neemt gewoon een sprint naar de andere kant vant weiland. Even kort samengevat, ik krijg men merrie nooit uit het weiland zonder dat er iemand anders meegaat die men hengst aandacht geeft en bezig houdt..
heeft iemand enig idee hoe ik hier iets aan kan doen?
zelf doe ik af en toe(ong eens in de 2 weken) niet zwaar grondwerk met hem,, puur zodat hij respect voor me houd (dus egt geen zwaar werk voordat ik dat allemaal over me heen krijg..)
iemand die hierop iets weet?
alsvast bedankt!!
groetjes leonie

) op respectabele afstand als ik een paard uit de wei kom halen , hihi.