Bandages komen niet uit?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

moonshine88

Bandages komen niet uit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-06 12:21

Ik rijd meestal met peesjes maar ik vind soms bandages ook wel fijn. Nu heb ik zeld de bandages van BR gekocht maar ik kom hier niet mee uit. Hij eindigt aan de binnenkant en het klitteband wat je er dus opplakt is te lang, komt ver over het stuk heen wat al op het been zit dus blijft hij slecht klitten.

Wat doe ik fout?

Bij mijn stage wou het wel namelijk wel en eindigde ik ook goed

develwife

Re: Bandages komen niet uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 12:28

moonshine88 schreef:
Ik rijd meestal met peesjes maar ik vind soms bandages ook wel fijn. Nu heb ik zeld de bandages van BR gekocht maar ik kom hier niet mee uit. Hij eindigt aan de binnenkant en het klitteband wat je er dus opplakt is te lang, komt ver over het stuk heen wat al op het been zit dus blijft hij slecht klitten.

Wat doe ik fout?

Bij mijn stage wou het wel namelijk wel en eindigde ik ook goed

Hoi,

Heb je de bandage niet te strak zitten of niet goed aangelegd dan komt de sluiting ook niet goed uit.

Groetjes

moonshine88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-06 12:30

Ze zitten in ieder geval niet te strak of te los, en het aanlegger doen heel veel mensen verschillend.

Kan het op een andere manier proberen

develwife

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 12:55

moonshine88 schreef:
Ze zitten in ieder geval niet te strak of te los, en het aanlegger doen heel veel mensen verschillend.

Kan het op een andere manier proberen

Hoi,

Oke kan je ook proberen maar hoeveel meter zijn de bandages??
Daar zit ook veel verschil in en of ze meerekken of niet daar vergissen veel mensen zich ook in.
Succes ermee.

Groetjes

Memuska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 13:27

Ik heb zelf geen bandages van BR, maar ik had een soortgelijk probleem met die van TH... net als alle andere mensen op de manège. Plakkers stonden gewoon niet handig, heb ze er vanaf gehaald en zelf verplaatst en nu gaat het wel Maar goed ik weet niet of dat bij BR ook zo is mss?

Odin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 13:36

Volgens mij ligt het ook aan de lengte van het te bandageren deel van het been, en hoe dik het been is. Ik heb ook een paar bandages gekocht (van die Scapa dingen) die niet goed uitkomen. En het klittenband plakt niet aan de bandage zelf dus de sluiting blijft heel slecht zitten, wat ik erg onveilig vind dus zo rijd ik er niet mee. Met van die bandjes er omheen blijven ze wel zitten.

Perla

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 13:41

ik heb fleece bandages en die kwamen ook niet uit, ik denk dat mijn paard te dunne beentjes heeft dus ik heb de klittenband er afgehaald en een stukje verplaatst nu zitten ze goed
Laatst bijgewerkt door Perla op 24-03-06 13:47, in het totaal 1 keer bewerkt

cissy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 13:43

de lengte vd bandage doet er niet toe, tis maar net waar je begint. De ruimte tussen de beide stukken klittenband is blijkbaar te wijd bij jou, je kan m een stukkie opschuiven misschien? handige mamma?

KozieZ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 13:57

De klitterband op de bandages gaat er wel vanuit dat je bandageerd met onderleggers... Kan dat het misschien zijn? Dat je geen onderlappen hebt gebruikt?

Perla

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 14:01

nou als je onder die fleece van mij onderlappen doet lijkt is het echt een dik pak en kan me bijna niet voorstellen dat het paard dan lekker loopt.
(ik heb het geprobeert maar er gou maar weer af gehaald )

KozieZ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 14:07

Ik heb ook onder mijn fleece bandages onderlappen. Echt heel veel dikker kijkt dat niet eens. Moet zeggen dat ik weiig met fleece bandages rijd, vind dat de benen daar toch wel behoorlijk warm onder worden.

moonshine88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-06 19:11

Ik rijd altijd met fleeche bandages zonder onderleggers, dat vind ik echt flutdingen maar kan kijken of ik ze kan verzetten.
Alvast bedankt voor jullie tips

Gieltje2002

Re: Bandages komen niet uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 19:19

Ik heb dat ook een keer gehad met bandages van BR. Het lag eraan dat het klitteband niet op de juiste plek was vastgezet. Ik heb ze namelijk vergeleken met andere bandages die wel goed uitkomen. Ben toen teruggegaan naar de winkel en zij kreeg ze ook niet goed. Waarschijnlijk is dat bij jou ook het geval. Er zit natuurlijk wel wat verschil in dikte van het been tussen paarden, maar niet zoveel dat de bandages niet uitkomen. Vergelijk ze anders even met die bandages die je wel goed omkrijgt. Succes!