hoe waarde van trailer bepalen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

hoe waarde van trailer bepalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 11:51

omdat ik zeer waarschijnlijk na de zomer ga stoppen met me paarden zal dan mijn trailer ook verkocht worden.

hoe kan ik de waarde bepalen van een trailer, en wat vinden jullie deze trailer nog waard?

het gaat om een Atec Techno 1,5 paards trailer (speciaal model, gemaakt voor Pierre Kennis)

De onafhankelijk rubbergeveerde torsieassen en de rubbercoating op de vloer zorgen voor optimale rijeigenschappen en comfort voor zowel u als uw paard. Tijdens de rit zorgen de 2 design uitzetramen voor een optimale luchtdoorstroming. De wanden van de Atec Starline Diamond zijn voorzien van kunststof deklagen die garant staan voor een lange levensduur en iedere trailer een exclusieve uitstraling geven. Om de veiligheid van uw paarden te garanderen, zijn de borstbuizen uitgerust met een panieksysteem. De rubbermat op de achterklep en het automatisch oprolbare achterzeil maken deze paardentrailer compleet.

L: 305 x B:145 x h: 225cm trailer is 10cm breder dan een standaard 1,5 paardstrailer.

2 gasveren aan achterklep
2 getinte design uitzetramen
automatisch oprolbaar achterzeil
binnenverlichting
hooinetbevestiging
panieksysteem op de borstbuizen
comfortsysteem op de bilbuizen
zijwanden 18 mm met kunststof deklagen
vloer 22 mm berken door-en-door met rubber coating 12-15 mm
rubbermat op achterklep met ingegoten traplijsten
zwaar kantelbaar neuswiel
voorzien van een beschermende deklaag

Geen zadelkamer!

de kleur van mijn trailer is grijs met witte kap in principe hetzelfde als onderstaand.
Afbeelding

Trailer is in gebruik genomen in november 2004
is na een half jaar terug naar pierre kennis gegaan voor onderhoudsbeurt en november 2005 weer.

Ziet er keurig netjes uit is altijd goed onderhouden.

nieuwprijs 4250 euro.

Wat zou je voor zo'n trailer nog kunnen vragen?

cissy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 11:56

vraag het eens een trailerdealer (of aan Pierre Kennis) wat ie geeft voor inruil en dan doe je er wat bovenop en verkoop je m aan een particulier?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 11:57

dan kan ik er net zo goed heenrijden en vragen wat ik moet vragen als ik de trailer particulier verkoop

cissy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 12:04

precies!
het blijft toch een kwestie van wat de gek er voor geeft en een dealer heeft toch iets meer verstand van trailers dan de gemiddelde bokker...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 12:05

als ik zie wat voor een schandalen er op marktplaats staan waar ze vlot nog 2250 voor vragen (krijgen is natuurlijk een 2de)

Is wel echt moeilijk eigenlijk zou ik zeggen 3000 maar aan de andere kant vind ik dat nog veel geld.

Elegance

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 12:18

Ik denk dat je rustig 3.000,00 voor de trailer kan vragen. Hangt er natuurlijk ook vanaf hoe snel je de trailer verkocht wilt hebben. Maar ik zou voor een dergelijke trailer gerust dit bedrag durven vragen. Of nog beter: 2.975,00 (.....de psychologische grens he..)

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 12:19

haha precies. klinkt ineens heeeeeeeel veeeeeeeel minder.

Arzil

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 13:58

Ik heb van de waarde van trailers niet zoveel verstand, maar als ik met dit dilemma zou zitten zou ik mezelf afvragen wat ík er nog voor zou willen geven. Klinkt nogal simpel, maar zo zou ik het toch doen. Je merkt snel genoeg of je prijs te hoog (geen reactie) of te laag is (veel reacties).

En doe nog een bedrag bij het bedrag wat je er minimaal voor wilt hebben, want er gaat vrijwel altijd nog wat van de prijs af.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 14:00

In de zoektocht naar een 2ehandse trailer, ben ik er achter gekomen dat ze bijna niet dalen in waarde.
Ziet hij er netjes uit, kun je er veel voor vragen.

Wij hebben daarom toen een nieuwe gekocht, omdat we het verschil te klein vonden

Elegance

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 14:05

"voor een paar honderd euro meer heb je een nieuwe trailer" hoor ik veel mensen al denken... maar dan heb je zo'n uitgeklede trailer, dus teveel mensen gaan appels met peren vergelijken..

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 14:06

nee hoor, zelfde vergelijken uiteraard.

daar kan TS er ook best veel voor vragen