ervaringen met 'verloren' chip?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

trisca

ervaringen met 'verloren' chip?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-06 11:51

Mijn paard is de chip kwijt. Ik neem even een reader mee om te kijken of hij is gaan dwalen, maar als ik hem nu niet kan vinden?

Zijn er mensen met ervaringen hierin?
Wat moet ik doen? Doen ze moeilijk bij het KWPN? Het wordt een sportpaard en is nu 3 jaar.

Tips?

Wilawander

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 12:25

Een paard kan een chip niet verliezen. Het enige wat misschien kan is dat hij kapot is. maar dat lijkt me sterk. Dus je moet hem eigenlijk wel kunnen vinden met een reader

trisca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-06 15:20

Wilawander schreef:
Een paard kan een chip niet verliezen. Het enige wat misschien kan is dat hij kapot is. maar dat lijkt me sterk. Dus je moet hem eigenlijk wel kunnen vinden met een reader

Ik heb hem gevonden, hij was wat verdwaald . Wel slecht dat ze met de aankoopkeuring niet verder hebben gekeken, maar hij is er gelukkig

ikke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 15:32

trisca schreef:
Wilawander schreef:

Ik heb hem gevonden, hij was wat verdwaald . Wel slecht dat ze met de aankoopkeuring niet verder hebben gekeken, maar hij is er gelukkig

Hhmm, ben ik toch wel benieuwd waar je hem teruggevonden hebt.
Overigens kunnen chips wel degelijk kapot, ik ken verschillende paarden waarbij ie stuk is. Je voelt hem goed zitten, maar geen enkele reader kan hem lezen.........

trisca

Re: ervaringen met 'verloren' chip?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-06 15:34

ik heb hem gevonden ongeveer 3/4 van de hals richting de schoft. Hij is ongeveer 15-20 cm gaan zwemmen. Hij zat nog wel in de bovenhalsspier..

Climax

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 15:34

Die dingen gaan nogal vaak dwalen zeg.

Wij vonden er vorige week bij het keuren bij een hengst een terug bij de schouder..
Bij het paard van een vriendin van me is ie helemaal onvindbaar, daar hebben ze een nieuwe in moeten laten stoppen.

nickyu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 15:35

Wilawander schreef:

uhhhh wat dacht je van tot 3 x toe spoorloos waarvan de 1e op een NIET leuke plaats er uit zweerde (hoefrand)

bij onze hond zit die nu net boven zijn knie , ben al hard aan het sparen voor een OPERATIE om dat kreng er uit te halen voordat die dadelijk schade toericht

trisca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-06 15:35

Climax schreef:

Wij vonden er vorige week bij het keuren bij een hengst een terug bij de schouder..
Bij het paard van een vriendin van me is ie helemaal onvindbaar, daar hebben ze een nieuwe in moeten laten stoppen.

Daar was ik dus ook bang voor. Gaat dat veel papierwerk kosten?

Climax

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 15:38

trisca schreef:
Climax schreef:

Daar was ik dus ook bang voor. Gaat dat veel papierwerk kosten?

Euhm, geen idee eigenlijk, heb ik niet naar gevraagd
Denk van wel, paard moet geïdentificeerd worden aangezien dat niet meer kan aan de hand van de oude chip..

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-06 15:39

Ik was inderdaad al bang voor een DNA onderzoek.. Dat gaat lekker wat geld kosten..

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 15:41

trisca schreef:
Ik was inderdaad al bang voor een DNA onderzoek.. Dat gaat lekker wat geld kosten..

Zou enerzijds wel belachelijk zijn als ze je dat laten doen bij dwalen van de chip.
Als dat echt zo is laat ik van nu af aan de jonge paarden die nog niet gechipt zijn liever meteen DNA onderzoeken, weet je zeker dat er geen gezeik komt met de chip, heb nu al zoveel meegemaakt dat de chips opeens zoek waren..