paard/pony al zonder deken buiten?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kiss_lotte

paard/pony al zonder deken buiten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-06 10:37

hoii..
gisteren hadden we mijn pony al zonder deken buiten lopen . de zon scheen.
s'nachts krijgt ze wel een fleece deken op omdat het nog flink vriest.
kunnen ze met dit weer zonder deken buiten?
ze is ditjaar niet geschoren (andere jaren wel).
ze heeft best een dikke vacht niet een egte wintervacht maar ze komt wel al in de verhaar tijd..
zou ze zonder deken kunnen?
ze gaat om half 1 naar buiten en komt om 6 uur weer terug +ik rij natuurlijk meestal ..
is er al een topic over?
wil je me de link geven ..
Alvast bedanlt

MDWStables

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 10:54

Het lijkt mij dat deze pony wel zonder deken buiten kan tenzij de pony onder een dikke deken heeft gestaan. Ik zet mijn paard ook niet van 360 grams naar niks, eerst een tussendeken (heb ik gister op gedaan) en als het rond een graadje of 10-15 is komt ie zonder deken buiten.

ClooneyManon

Re: paard/pony al zonder deken buiten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 11:10

mijn pony staat op stal met een deken en staat overdag buiten met een extra deken er overheen, hij is niet geschoren, maar ik rij wedstrijden met hem en vind het niet fijn als hij zulke lange winterharen krijgt, nu al zonder deken doe ik nog niet!

mirginoJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 11:24

de mijne is in nov geschoren en vandaag gaat de deken af.
ze heeft eerst met 300gr gestaan en de laatste weken met een Bucas Rain die zijn 220gr en vanaf vandaag niets meer.
ze heeft het warm zat op stal
overdag is hij al een week af,ze had hem alleen nog voor de nacht op.
haar vacht is wat dikker geworden en onder de deken was te warm.
de temp gaat na vandaag ook in de nacht flink omhoog,dus af die deken!

ook alvast om te wennen ,zodat ze als de wei open gaat lekker zonder deken naar buiten kan.

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 11:26

Ik denk dat ze vanaf vandaag of morgen ook maar onder 1 dekentje komt te staan (nu heeft ze een 150 gr regendeken en een fleecedeken eronder). Ga denk ik maar eens die fleece eronder vandaag rausen! Ze is in november geschoren maar ze staat in een binnenstal. Ze kan er zelf voor kiezen om in de tocht of eruit te gaan staan (hoofd naar binnen of buiten...)
Laatst bijgewerkt door Rytir op 24-03-06 11:36, in het totaal 1 keer bewerkt

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 11:27

Mijne stond tot gisteren op stal met 300grams deken (waterdicht) en gisteren heb ik een staldeken van 150gram opgedaan.

Het is weliswaar 's nachts nog wel fris, maar overdag warm genoeg en volgens mij heeft een paard het eerder te warm dan te koud (tenzij ie geschoren is, da's een ander verhaal).

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 11:28

Mijne stond tot gisteren op stal met 300grams deken (waterdicht) en gisteren heb ik een staldeken van 150gram opgedaan.

Het is weliswaar 's nachts nog wel fris, maar overdag warm genoeg en volgens mij heeft een paard het eerder te warm dan te koud (tenzij ie geschoren is, da's een ander verhaal).

[i]Sorry 2x gepost!

kiss_lotte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-06 11:30

dus het komt er op neer dat ze over dag zonder kunnen?
ik rij mijntes niet meer uit op wedstrijden mijntes is intussen al 26!

kiss_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-06 11:30

simodi schreef:

[i]Sorry 2x gepost!

haha ja

ElskedZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 11:34

Mijn paard staat wanneer de zon schijnt en het niet kou is toch een half uurtje in de bak zonder dekens.
Hij houdt zichzelf dan netjes in beweging en geniet er echt van.....
Als ik zijn dekens op houdt met de zon staat hij te zweten, omdat hij ook nog lekker wil spelen.
Dus denk dat het afhankelijk is wat je paard doet zonder dek op.
Ik ben ook aan het afbouwen naar 1 winterdeken Rambo zwaar. De hals is er wel sinds 1 week af.
Overdag heeft hij deze winterdeken op, en 's nachts toch nog een 150 grams deken eronder. Dit omdat hij al aardig in zijn zomervacht zit. En ik dit zo wil houden!!
Ik ben ook nu langzaam aan het afbouwen naar 1 deken, alleen is het weer best wisselvallig, en zoals gisteravond was het akelig koud.
Het weer is niet voorspelbaar helaas.....
Maar helemaal zonder dekens, nu hij al zijn dunnen zomervachtje heeft, nee, dat doe ik hem toch niet aan.
Laatst bijgewerkt door ElskedZ op 24-03-06 11:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Jooske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 11:34

Ik doe mijn deken ook af nu als het zonnetje lekker schijnt, haar echte dikke winterdeken die ze eerst 24 uur ophad is er nu af en nu heeft ze s'nachts gewoon een staldeken op

kiss_lotte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-06 12:48

idd mijntes stond met 150 gram +fleece deken nu allen in stal met dek omdat het dar kaud is 's nachts

baudyh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 13:50

ted staat nog onder zijn 360 gram.Maar het vroor vorige nacht hier nog 7 graden.Vandaag ga ik denk ik de 200 grams op doen.Maar zeker nog niet zonder

kiss_lotte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-06 14:17

is ze geschoren ofz???????

twinducklin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 14:26

Mijn paard staat normaal altijd vanaf 8 a 10 graden zonder deken dus nu ook terwijl ze overdag toch gewoon buiten staat. ( nu het zo regent krijgt ze dan wel een regendeken ( ongevoerd ) op buiten omdat ze toch geen echte vacht tegen de regen heeft omdat ze de hele winter met een deken op heeft gestaan.

Buiten kan het paard de deken rustig af, als hij het dan wat kouder heeft loopt hij zich wel warm.

Wel is een regel bij mij als de deken dag en nacht af is geweest komt hij er niet meer op, af is af. Zelfs als het dan weer kouder word krijgt ze geen deken meer op.

Memuska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 14:39

Ik heb gisteren de onderdeken er vantussen gehaald. Ze staat nu nog wel met een regendeken, 200 grams. Als het weer aanhoudt krijgt ze volgende week een dunnere regendeken en daarna een ongevoerde.

Alytje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 14:43

mijn paard staat nu nog met een 220 grams deken buiten. Het is hier nu 12 graden ofzo dus eigenlijk kan die ook wel af Vannacht gaat hij voor de laatste nacht op stal en dan zet ik hem buiten met een ongevoerde regendeken, aangezien het gaat regenen

simodi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 20:10

lotte_11 schreef:

Helemaal zonder lijkt me in 1 keer wat koud. Heb je geen deken die er nog een beetje tussen in zit, bijv. 100 a 150gram? Vandaag stond er nog best een koude wind en met af en toe regen is dat zonder deken nog erg fris.

beantsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 20:18

mijn tinkertje heeft de hele winter onder 200 g gestaan, morgen gaat hij af en komt er een waterdichte zomerdeken op. het wordt 13 graden!!

kiss_lotte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-06 20:50

simodi schreef:
lotte_11 schreef:

Helemaal zonder lijkt me in 1 keer wat koud. Heb je geen deken die er nog een beetje tussen in zit, bijv. 100 a 150gram? Vandaag stond er nog best een koude wind en met af en toe regen is dat zonder deken nog erg fris.

uhh ja een zomder deken..

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 21:04

lotte_11 schreef:
hoii..
is er al een topic over?
wil je me de link geven ..
Alvast bedanlt

viewtopic.php?f=13&t=469857
Er is wel een centraal topic

RuizSoler

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 21:33

Die van mij staat nog steeds met 450 grams op.. maar ze is ook heel snel ziek.. dus ik wacht nog even tot het HELEMAAL lekker weer is(a)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 21:34