Pony trapt in de stal, wat zal dit zijn?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Leoni_

Pony trapt in de stal, wat zal dit zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-06 09:44

Sinds oktober 2005 zijn de pony’s van de manege naar ons huis verhuisd.
Ze staan dus nu in een nieuwe stal.
Sinds die tijd begon Sheronit alleen maar te trappen, achter haar, aan de linker en rechter kant en ook als ze anders om in haar stal staat trapt ze ook, ze heeft dus al een paar stangen krom.
Op het begin had Sheronit erg last van dikke achter benen maar was niet kreupel, ik ben er toen gewoon mee gaan rijden, en het werd toen dunner.
Op dit moment heeft ze geen dikke achter benen meer, maar ze trapt nog wel steeds.

Sheronit trapt overigens niet naar de pony die naast haar staat maar ze slaat juist de andere kant op.

Sheronit staat met 2 andere pony’s in de schuur en Sheronit heeft de meest
linkse stal, dus ze staat naast 1 pony waar ze goed mee op kan schieten.
En waar ik geen aanleiding kan vinden dat ze daar naar toe trapt.

Ik heb dit al een keer op bokt gezet maar er kwam niks uit.
Er werd gevraagd of er wat veranderd was sinds ze bij ons staan. Ze stondt eerst op de manege.
Er zijn wel een paar dingen verandert,
- Sheronit kan nu meer buiten staan (bijna elke dag) en dan staat ze met die andere 2 pony’s buiten.
- Sheronit stondt op de manege helemaal achter in van de stallen, dit omdat Sheronit helemaal niet van drukte houdt, nu staat ze thuis en is het nog rustiger dus komt dit beter uit voor haar.
- Er wordt geen ander voer gevoerd.
- Er wordt nog steeds het zelfde gereden.
- Verveling kan het niet zijn, want ze staan met zijn 3en in de schuur, ze hebben hooi voor hun neus, en ze lopen de hele dag buiten.
- Stal benen kunnen het niet zijn, want Sheronit heeft voldoende beweging
- Een radio op stal laten draaien is geen optie, want Sheronit heeft een hekel aan lawaai en drukte.

Zelf dacht ik aan een stalondeugd. Maar dan snap ik nog niet waarom ze dit doet, er moet een aanleiding voor zijn.

Ik heb zelf een aantal keren meegemaakt dat Sheronit zo uit het niets aan het schoppen
was, toen ik gewoon aan het vegen was.
Ook toen ik gewoon buiten liep en ik haar gewoon een aantal keren hoorde schoppen.
Dit was geen aandacht trekken, want Sheronit houdt niet zo veel van aandacht en is een echte eenling.

Mijn moeder is er zelfs een keer s'nachts wakker van geworden door
het trappen. en ik kan echt geen aanleiding voor vinden.

We hebben ook gedacht dat het door de hond kan komen omdat die
s'nachts ook in de schuur zit, maar die kan niet bij de pony’s komen.

Dus het is me een raadsel en ik word toch wel zat van die dikke benen....
En de muur wordt er niet beter van.

Wie heeft er een idee?

Ik heb nog een aantal foto’s gemaakt van de stal, zo kunnen jullie zien wat Sheronit al heeft aangericht.

Afbeelding
De stangen die Sheronit kromp heeft geslagen

Afbeelding
De achterkant van de stal

Afbeelding
De zij kant van de stal

Arrabel

Re: Pony trapt in de stal, wat zal dit zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 10:05

Ik denk dat het toch een uiting van ongenoegen is, ze is het ergens niet mee eens en dat laat ze blijken door te gaan trappen.
Het lijkt wel alsof ze heel erg boos is om iets.

En het klinkt misschien raar maar ik weet zeker dat het helpt.
Laat een otheopaat bij haar komen, na 1 behandeling zal je het verschil al merken.

Mijn paard heeft door veel verhuizingen op jonge leeftijd last gekregen van depressie's, hij was lusteloos en kreeg daardoor ook lichamelijke problemen.
Er is nu 1 keer een ostheopaat bij hem geweest en het gaat veel beter met hem!

Ik heb Nethanja laten komen zij is van deze site.
http://www.osteonet.nl/

Hier nog wat informatie over Nethanja
http://www.icreo.com/Nederl/nethanja.htm

Heel veel succes!

Only_Hellen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 10:38

Mijn paardje doet het ook, maar alleen als ze naast andere paarden staat. Bij haar is het een uiting van dominantie en laat ze steeds weer op die manier merken dat zij de baas is (denkt ze). Als ze alleen staat, dus zonder buurvrouwen en buurmannen gaat het een stuk beter. En inderdaad, steeds een klein beetje hooi is goed, want dan heeft ze wel iets beters te doen dan trappen en slaan.