excellent rijzadel prijsklasse

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sjen

excellent rijzadel prijsklasse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-06 20:31

Hallo,
Ik heb een zadel liggen van het merk 'excellent'. Zegt dit merk iemand misschien iets? Ik wil dit zadel gaan verkopen, maar ik heb geen idee wat voor een prijsklasse dit is. Het is incl. beugels en singel. Het heeft bij een oud oom ooit op een fjord gelegen maar op mijn Haflinger past het zeker niet. Ik weet niet de precieze maten, maar het is toch voor een wat smaller kleiner pony'tje en ik denk ook voor een kleiner ruitertje. Het is nauwelijks gebruikt, door mij helemaal niet en m'n oud oom heeft z'n nichtje een paar keer per jaar ermee laten rijden. Het was een vrij prijzig zadel geweest en wij hebben er dan ook destijds incl. compleet hoofdstel 500 gulden voor betaald en dit was een vriendenprijsje.
Graag jullie reacties over wat ik kan vragen, ik ben benieuwd. Ik vind het ook zonde om het in de schuur te laten liggen.

Afbeelding

lotttttttt

Re: excellent rijzadel prijsklasse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 20:34

als jij er toen 500 euro voor heb betaald, kan je door te kijken in welke staat het nu verkeert er toch wel een prijs van maken?

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-06 20:46

Ten eerste: 500 Gulden. En ten tweede: het heeft al jaren bij ons in de schuur gelegen, door de marktwerking is er minder vraag naar oudere modellen, bruin is momenteel hip etc. Er zijn zoveel redenen waarom dit zadel nu goedkoper of duurder verkocht zou kunnen worden.

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 21:00

Excellent rijzadels, die zijn echt al oud!Ik moet zeggen, dat die van jou er nog puik uitziet, vast heel weinig gebruikt. Ik heb er zelf één gehad, vroeger, op mijn brede pony. Was een leuk beginnerszadel, maar er is een probleem, nl: een Excellentzadel kan niet worden opgevuld. Er zit als het ware een soort dik vilten kussen in de kussens. Je ziet daardoor ook vaak, dat de kamer wat smal wordt na verloop van tijd. Als die van jou nog in orde is, is het best een leuk zadel voor een pony, het moet wel passen, natuurlijk. Excellentzadels vielen toendertijd zeker NIET in de duurdere prijsklasse! Ik zou er, mits in perfecte staat, nu misschien 100 euro voor geven.

germie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 21:09

Het model op de foto is een erg ouderwets model. Dit levert dus niet veel op. Merk is ook nog eens onbekend.
De zit is erg vlak en de kussens zijn laag. Je zult dus snel actherin het zadel zitten.
Ik denk dat je er niet veel voor zult kunnen krijgen. 50-85 euro compleet. Misschien 100 euro als er een hoofdstel bij zit.

Jetta

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 21:12

Nee, het merk is niet onbekend, het merk bestaat niet meer!!Maar ik ben dan ook van de oudere lichting.....

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-06 21:13

@ Jetta: Dus het is toch wel voor bredere pony's? Mijn Haf is 1.50, misschien komt het daardoor, maar dat zadel verdwijnt echt helemaal op die brede rug. Ik bedoelde ook niet duurdere prijsklasse, maar destijds (en dat is ook al wel ruim 10 jaar geleden) was 500 gulden incl. compleet hoofdstel kennelijk niet heel veel. Het was toen dus ook nog zo goed als nieuw. Daar is in elk geval niets aan veranderd, aangezien het hier altijd in de schuur gelegen heeft
Het is dus idd in perfecte staat. Bedankt ook voor je advies over het opvullen, dat wist ik niet.
@ Germie: het is dus wel een bestaand merk

Een kennis, een dressuurmiep, zei dat ik 'm gratis nog niet kwijt zou kunnen >;) . Ik zit toch ook wel aan 100 euro te denken.

Jetta

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 21:18

Mijn pony was rond de 1.45. en lekker rond met weinig schoft. Jouw zadel is zeker ouder dan 10 jaar, misschien is het wel 20 jaar oud, maar dat geeft niet. Is het leer niet droog na al die tijd? Weet je, misschien te koop zetten op de bekende sites en dan zie je vanzelf wat er geboden gaat worden! Wel leuk, dat je er nog zo één hebt! Succes met de verkoop!

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-06 21:22

Die van mij heeft een redelijke schoft, misschien ligt het daaraan. Het leer is wel wat droog, maar niet extreem. Alleen de singel vertoont wat kleine barstjes. Het is geloof ik nog wel eens ingevet, sowieso zou ik dat voor de verkoop doen. Bieden is wel een idee ja, omdat het zadel er gewoon ook leuk uitziet. Dus zullen mensen daar ook wel wat voor willen geven.

mirginoJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 22:35

wij hadden vroeger [1975 tot 1981] veel Exellent zadels voor onze pony`s op de pony club
toen hoorde je veel van dit merk zadel.

wij hebben er al die jaren de pony`s mee laten rijden en de zadels hebben heel wat rijuurtjes meegemaakt.
het waren toen erg degelijke zadels!

en inderdaad opvullen kon je ze niet,maar op onze pony`s die rond waren ,fjorden en deze types, daar lagen ze perfect op.

helaas zou ik niet meer weten welke prijsklasse.

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-06 10:26

Dank je wel voor je reactie! Ik had ook al het idee dat ze wel degelijk moesten zijn, aangezien het zadel na al die jaren nog zgan is.
Het is duidelijk dat het dus voor ronde pony's is! Echt raar, want mijn Haf is ook rond maar daar past het voor geen meter op

Kan iemand mij (nogmaals want ik heb het al vaak gevraagd, maar snap het nooit helemaal ) vertellen hoe ik de inches opmeet en de boommaat e.d?