Met bandages buiten zetten.Welk nut ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Saltoke

Met bandages buiten zetten.Welk nut ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-06 17:02

Hey
Tegenwoordig vind je bij 'In The Picture' vaak foto's van paarden die met peesbeschermers buiten staan.Ik weet dat dit misschien maar voor even is , maar ik vraag me echt af welk nut dit heeft.
Bandages lijken me dan nog beter , maar peesbeschermers ?!
Ben benieuwd.

_joellover_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 17:02

soms zijn het race iets maar dat is voor als ze te hard gaan kunne ze hun pezen bescermen volgens mij

o0oJamieo0o

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 17:04

op het land heeft mijn paard ze niet om maar als ik haar nu losgooi in de paddock gaat ze heel hard rennen en bokken enz. omdat ze nu vanwege het land op stal staat ff uitleven
Laatst bijgewerkt door o0oJamieo0o op 23-03-06 17:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Lermy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 17:04

Bandages zijn bloedlink als je er niet bij bent....
Ook beschermen ze het been niet tegen harde klappen van bijvoorbeeld het achterbeen.
Mijn paarden zijn rustig buiten, maar als ze een dagje op stal hebben gestaan en ze mogen los in de bak krijgen ze ook 4 kant beenbescherming om!

Mri

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 17:08

nou... ik doe Apollo soms ook zn beenbeschermers om. Maar dan wel als ik em ff ga losgooien (lees een beetje opjagen).
Als ik nou daarna foto's ga maken, tja dan heeft hij zn beschermers om.
Verder als hij buitensteet heeft die niks om,. Maar vaak zijn het de momenten vlak voor of vlak na het losgooien/opjagen dat je de foto;s maakt...
Snappie?

buiten, of als hij overdag in de bak staat met zn vriendjes heeft hij ze echt niet om!

Bianca6

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 17:09

als je ze los zet ofzo ja.. maar constant maakt zwakke benen zeggen ze. Hetzelfde als bij mensen die constant banden om hebben, dat is ook niet goed. Voorkomen van blessures kun je toch niet.

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 17:13

Omdat ze bang zijn dat de paarden zo lomp zijn dat ze de poten helemaal kapot springen.

Evikes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 17:18

paarden gaan in de winter als ze in de bak gaan met bescherming aan hun voetjes omdat ze dan echt heel gekke sprongen uithalen en ik wil geen geblesseerd paardje.
In de zomer als ze op de weide staan hebben ze nooit bescherming om, zo lomp zijn ze nu ook niet om dan hun benen open te schoppen.

Zeebries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 17:20

Ik zou zeker gaan voor peesbeschermers.
Ik doe het wel niet , maar bandages raad ik af, hoofdzakelijk omdat die kunnen gaan loskomen...

Saltoke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-06 17:33

Maar als ze ze lang aanhebben , gaan ze dan niet schuren als er aarde onderkomt ?

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 17:37

Ja, en de temperatuur kan erg hoog oplopen.

MDWStables

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 18:07

Ik vind het onzin peesbeschermers en bandages in de wei.

Nathalie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 18:14

Ik doe ook nooit beschermers en bandages om in de wei....Sommige mensen kijken me echt raar aan als ik zeg dat ik het niet nodig vind!(oke ze zien mij paard in les, dan is hij inderdaad lekker fris).

Ik kan me goed voorstellen als mensen hun paarden niet meer dan 2 uurtjes per dag in de wei zetten (of nog minder) dat ze hun paarden bescherming omdoen....je moet die van mij eens zien als die 1 dag niet uit zijn stal is geweest ik wil niet weten hoe die paarden dan doen.

Oke niet alle paarden, maar als mijn paard elke keer wild deed met buiten zetten zou ik ook bescherming omdoen. Maar ik denk dat ik ze dan wel na een half uurtje af zou doen, als de frisheid eruit is.

Linda_Fleur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 18:20

Bandages hebben geen enkel nut met buiten zetten naar mijn idee. Ik denk dat veel mensen op ITP het doen omdat ze het gewoon mooi vinden voor de foto's.
Als je toch wat extra bescherming om wilt doen kan je beter peesbeschermers gebruiken.

esperance

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 18:33

Saltoke schreef:
Maar als ze ze lang aanhebben , gaan ze dan niet schuren als er aarde onderkomt ?

ja dat kan zeker!!
ze kunnen na verloop van tijd af gaan zakken, of los gaan zitten omdat ze rollen en doen..
vind het maar link met bandages of beschermers naar buiten..

_Fleur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 19:36

ik doe ook bijna altidj pees beschermers om als ik sasha losgooi, aangezien ze nog weleens gek dan doen.

van de week had ze ook al een wondje op der been toen ze geen beschermers om had.

eva92

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 19:53

Kijk eens in het wild lopen honderden paarden in volle galop naar elkaar slaan elkaar en daar gebeurt ook weining en die ga je toch ook allemaal geen peesbeschermers omdoen?

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 20:20

Zou wel een goed idee zijn Shelltje

AnneloesF

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 21:09

Ik vind het echt onzin die beschermers!! Wat Shelltje ook zegt... Kom op zeg, mijne mag gewoon paard zijn en lekker naar buiten zonder die dingen om... vind het maar betuttelend

Zeebries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 21:10

shelltje schreef:
Kijk eens in het wild lopen honderden paarden in volle galop naar elkaar slaan elkaar en daar gebeurt ook weining en die ga je toch ook allemaal geen peesbeschermers omdoen?

Wahahahaha

En wie gaat dat betalen?

Bianca6

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 09:20

Met loszetten als je weet dat ze uit hun dak gaan ja... maar als je ze los laat staan.. in de wei.. nee...
AMEN

Flew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 09:22

Mijn pony doet ook gek als ie in de bak los mag met een vriendje, maar hij krijgt geen peesbeschermers of wat dan ook om hoor. Dat vind ik niet nodig.

__PSM__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 09:44

Mijn paard... t is en blijft een imbeciel!

Tuurlijk is het niks als ze kreupel is! Maar om haar altijd en eeuwig maar bescherming om tedoen nee.

Is het niet zo dat paarden ook dikke benen krijgen van bandages of peesjes!

BIj losgooien misschien wel, maar ach!

Loren

Re: Met bandages buiten zetten.Welk nut ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 09:49

Ik ben er geen voorstander van.

Als je paard namelijk gewoon heel veel buiten staat of altijd zullen ze ook niet overdreven raar gaan doen als dan een keer buiten komen.

Dus.. gewoon je paard veel vaker en langer buiten zetten! Heb je niet het probleem dat je peesbeschermers om moet doen en je hebt geen hyperpaard.

En wat shelltje zegt, helemaal mee eens! het zijn geen watjes hoor

Chrystal-gek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 11:33

shelltje schreef:

Gebeurt daar weinig???
Gebeurt volgens mij genoeg.
Inclusief zulke erge ongevallen dat het paard er aan overlijdt (direct of indirect).
Dat is geen argument.
(En komma's, punten ed gebruiken zou je tekst wat meer leesbaarder maken)

De waarschijnlijke reden waarom ze hun paard met bescherming naar buiten doen is omdat ze bang zijn dat hun paard wat oploopt in de wei door het gekke rennen, bokken en andere rare sprongen.
En ja, dat wil nog wel eens gebeuren als het paardje al een tijdje de wei niet heeft gezien of er steeds maar heel kort in staat.

Mijn paard staat iedere dag ruim een paar uur buiten, zonder wat voor beenbescherming dan ook maar.
Zij doet niet gek als ze de wei ingaat, meestal is het even rollen en daarna grazen.
Een enkele keer wil ze nog wel eens een rondje racen als er wat spannends te zien of te horen is.

Als ik haar losgooi in de bak of nieuwe wei oid, wil ik wel eens bescherming omdoen, dit omdat ik weet dat ze dan nog wel eens gek wil doen (en zodoende wel een keer de Da er bij heb moeten halen).
Maar zodra ze gewend is, gaat de bescherming dan ook af.

Beenbescherming geruime tijd omhouden kan ook weer schade opleveren.
Je moet de voor en nadelen dus tegen elkaar opwegen.
Wel zou ik dan peesbeschermers ed omdoen en geen bandages, aangezien bandages kunnen afzakken en losraken (peesjes ed ook, maar minder snel) en peesjes geven meer bescherming dan bandages.
Bandages worden naast de beetje bescherming die ze bieden vaak ook voor de mooi gebruikt.