waar kan ik een paarden slachthuis vinden ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

loveprince

waar kan ik een paarden slachthuis vinden ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-06 15:07

hallo ik zou willen weten of iemand mij een adres kan geven waar slachthuizen zijn waar ik eventueel een pony kan kopen (redden)
iemand?

Authentic

Re: waar kan ik een paarden slachthuis vinden ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 15:10

loveprince schreef:
hallo ik zou willen weten of iemand mij een adres kan geven waar slachthuizen zijn waar ik eventueel een pony kan kopen (redden)
iemand?

Sorry maar ik moet even wijsneuzerig gaan doen.

Waarom wil je een pony van de slacht "redden", het gemiddelde paard gaat niet zomaar naar de slacht. En je kan de reden niet altijd aan de buitenkant zien, het paard kan geestelijk of lichamelijk niet in orde zijn. Je neemt een enorm groot risico door een pony bij de slacht te kopen, waarom niet gewoon een leuk gezond paardje?

Trieske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 15:11

ja redden heeft weinig zin, ze gaan meestal niet voor niets naar de slacht.
Kun je nog beter naar een paardenmarkt gaan als je een goedkoper paard zoekt.

Redrumfox

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 15:11

ik heb geen adressen,
maar ik raad het je niet aan om een pony te kopen daar,
vaak moeten ze daarheen voor bvb last van de benen ofzo.
Dus dan maak je het alleen maar moeilijker voor het paard.

Verder veel succes bij je zoektocht =)

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 15:12

Hmmz... Bij ons in het dorp is en slachthuis, en af en toe gaat er ook een paardje naartoe zie ik... (helaas, ook andere dieren ben vegetariër ) Maar speciafiek paarden doen ze geloof ik hier niet...
Maar het slachthuis zit in de Industrieweg in Sliedrecht

loveprince

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-06 15:13

omdat ik een maatje wil voor mijn pony en een die niet veel mag kosten ik ga er zelf ook weinig mee doen behalve dat ze lekker op het land mogen

Authentic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 15:15

loveprince schreef:
omdat ik een maatje wil voor mijn pony en een die niet veel mag kosten ik ga er zelf ook weinig mee doen behalve dat ze lekker op het land mogen

Die kan je toch ook gewoon via marktplaats zoeken? Er worden ook wel eens gezeldschapspaarden aangeboden voor een heel laag bedrag. Maar voor het geld zou ik zeker geen paard bij de slacht halen, want goedkoop is duurkoop , als er van alles met hem mankeert zal de dierenarts toch langs moeten komen, je neemt zo een heel groot risico.

Redrumfox

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 15:16

loveprince schreef:

anders neem je een shetje die zijn niet duur ( 100,- / 200,- )

je kan trouwens ook paarden redden op de paardenmarkt
daar staan paarden te wachten tot ze verkocht worden,
en als ze dat niet worden komt een groot deel van hen vaak bij de slacht terecht.
Dus als je er daar 1 koopt heb je ook gelijk een pony gered =D

vuurneon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 15:17

Ga lekker naar een paardenmarkt zou ik zeggen Want een paard gaat meestal niet voor niets naar een slachthuis. Enkele uitzonderingen daar off course. Maar in prinicipe mag een paard dat geslacht gaat worden niet worden verkocht bij het slachthuis zelf. Ze ( de verkopers) hebben meestal een overeenkomst met de slachters gesloten dat de paarden hoe dan ook geslacht worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 15:19

Ik heb ook wel een paar adressen voor je waar ze tweede kans paarden hebben.

classic_life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 15:21

die handelaren zijn nog best sluw hoor... nu alle paarden een chip moeten hebben zijn ze een stuk duurder geworden en vooral tegen van die dames zijn ze niet altijd goedkoop

loveprince

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-06 15:25

kan iemand me dan vertellen waar en wanneer zo een paarden markt is?

classic_life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 15:26

loveprince

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-06 15:38

dank je ik ga meteen kijken

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 15:43

Sorry maar ik weet even niet wat ik lees!!

Een paard redden?
Ten eerste: een paard gaat niet zomaar naar de slacht, waarschijnlijk zijn de oude baasjes van het dier ook helemaal stuk, en dan zou jij het paard nog mee willen nemen?

Ten tweede: het is zwaar verboden om een slachtpaard door de geven aan een derde.
Er zijn al een aantal slachthuizen gesloten omdat paarden werden doorverkocht zonder medeweten van de mensen die er op vertrouwde dat hun paard uit zijn lijden verlost zou worden.
De slachtpaarden werden stiekem doorverkocht aan handelaren die vervolgens de paarden volspuiten met buut (buut is een verdovingsmiddel) buut werkt ook opwekkend zodat een paard met gebroken ribben of een ernstige afweiking prima in orde lijkt te zijn.
Zo worden de paarden voor veel geld doorverkocht, als de buut is uitgewerkt dan stort het paard helemaal in.
(dit verhaal heb ik van dichtbij meegemaakt, en het gebeurt meer dan je denkt)

Als je een paard wilt redden kijk dan is op de site van het brooke Hospital, word donateur en je red een heleboel paarden!
http://www.brooke.nl/

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 15:46

Citaat:
Als je een paard wilt redden kijk dan is op de site van het brooke Hospital, word donateur en je red een heleboel paarden!

Ze zoekt een gezelsschap paard. Het is niet zozeer dat ze een paardje wil redden. Maar ze zoekt gewoon een goedkoop paard die alleen maar in de wei komt te staan.
Kijk op marktplaats en dergelijk zou ik zeggen.

Marigold

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 15:47

Arrabel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 15:49

Dan vind ik het nog steeds geen goed idee om een paard van de slacht te halen, dan vind ik het meer egoistisch, omdat je geen geld uit wilt geven voor een paard koop je maar een paard van slacht (die waarschijnlijk veel pijn heeft)
Daarbij kan je gewoonweg geen slachtpaard meekrijgen omdat dat verboden is.

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 15:59

Leoni_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 16:02

arrabel, niet alle slachthuizen verkopen hun slacht paarden door..
En wees niet zo negatief, andere voor je hebben loveprince er al op gewezen dat ze geen slachtpaard moet kopen..

Cheeffie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 16:09

Laatst bijgewerkt door Cheeffie op 23-03-06 16:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 16:10

appelbolfan schreef:
loveprince schreef:

anders neem je een shetje die zijn niet duur ( 100,- / 200,- )

je kan trouwens ook paarden redden op de paardenmarkt
daar staan paarden te wachten tot ze verkocht worden,

en als ze dat niet worden komt een groot deel van hen vaak bij de slacht terecht

.
Dus als je er daar 1 koopt heb je ook gelijk een pony gered =D

dus waarom zou ze dan geen paard van de slacht kopen en wel op de paardenmarkt terwijl er een kans is dat paarden van paardenmarkt bij de slacht terecht komt wanneer ze niet verkocht worden? beetje tegenstrijdig :X

neemt niet weg dat ik zelf ook nie zo snel een paardje bij de slacht koopt hoor.. maar het klinkt allemaal beetje raar in mijn oren..

er wordt gezegd een paard gaat niet voor niks naar de slacht. misschien heeftie wel iets aan zijn benen of inwendig verder iets. maar een gezond paard dat op de markt staat maar die bijv. beter gevoerd moet worden en die baas daar geen zin in heeft kan ook bij de slacht terecht komen.

snap je.. ben niet zo een kei in uitleggen

avanoort

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 16:16

Kijk maar eens in de goudengids zou ik zeggen.
Er gaan ook meer dan zat wel goede paarden naar de slacht.

Avelienvd

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 16:20

Share schreef:

dus waarom zou ze dan geen paard van de slacht kopen en wel op de paardenmarkt terwijl er een kans is dat paarden van paardenmarkt bij de slacht terecht komt wanneer ze niet verkocht worden? beetje tegenstrijdig :X

neemt niet weg dat ik zelf ook nie zo snel een paardje bij de slacht koopt hoor.. maar het klinkt allemaal beetje raar in mijn oren..

er wordt gezegd een paard gaat niet voor niks naar de slacht. misschien heeftie wel iets aan zijn benen of inwendig verder iets. maar een gezond paard dat op de markt staat maar die bijv. beter gevoerd moet worden en die baas daar geen zin in heeft kan ook bij de slacht terecht komen.

snap je.. ben niet zo een kei in uitleggen

Omdat de meeste paarden die bij het slachthuis staan daar met een reden staan en er minder kans is dat je dan een goede koopt die er via de markt is gekomen misschien?

Je kan dan dus beter 1 van de markt kopen omdat je daar een hogere zekerheid hebt dat het paard weinig mankeert, snap je?

SjilliejJj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 16:34

mischien kan je naar een bedrijf gaan met brabanders
waar wij met school heengaan een melkbedrijf met brabanders daar worden de veulens als ze oud genoeg zijn en genoeg killo's hebben naar de slacht gedaan zonder eerlijke kan en het zijn echt lieverds ..
Een meisje dat ik heb leren kennen op de lrv heeft een pony uit de slacht gehaald ze had een veearts meegenomen zodat hij op het eerste zicht kunnen kijken ze springt er nu d-middel mee
er bestaan dan ook weer andere gevallen
als het paard echt dood moet vragen de eigenaars meestal de staart ofzo
ook zeggen de vorige eigenaars meestal de reden tegen de slager
er zijn ook minder goede paardenmensen die als ze gaan scheiden en het paard niet snel verkocht wordt het naar de slager brengen ..