Stoffig paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

viv1982

Stoffig paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-06 14:45

Ik hoop dat iemand me kan helpen, mijn verzorgpaard staat overdag buiten in de bak of in het weiland en hij houdt van erg veel rollen....
Resultaat is dat ik een eeuwigheid sta te poetsen en probeer om het stof ook uit zijn vacht te krijgen. Heeft iemand hier een tip voor?
(niet de stofzuiger, want ik heb geen zin om dat ding naar stal te slepen, het moet toch ook te doen zijn met een of andere borstel??)

classic_life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 14:46

wij gebruiken vaak een stofdoek (om je huis me schoon te maken) of een handdoek

Armaris

Re: Stoffig paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 14:47

viv1982 schreef:
Ik hoop dat iemand me kan helpen, mijn verzorgpaard staat overdag buiten in de bak of in het weiland en hij houdt van erg veel rollen....
Resultaat is dat ik een eeuwigheid sta te poetsen en probeer om het stof ook uit zijn vacht te krijgen. Heeft iemand hier een tip voor?
(niet de stofzuiger, want ik heb geen zin om dat ding naar stal te slepen, het moet toch ook te doen zijn met een of andere borstel??)

Ga er anders eens met een nat sponsje overheen

twinducklin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 14:49

Ik gebruik altijd babydoekjes om het zand eruit te krijgen en dat werkt hartstikke goed. Maar volgens mij werkt alles wat een beetje vochtig is. Ik heb zelf een zwart paard en die is in de zomer en als ze gerold heeft altijd stoffig, en op deze manier krijg ik het stof het beste en het snelste eruit

Bienotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 14:50

Ik gebruik altijd een zachte borstel met lange haren (van ca. 7 cm), ideaal om snel even al het losse stof mee af te poetsen.

_Maggy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 15:06

als m'n vzpaardje erg stoffig is gebruik ik altijd baby doekjes helpt egt

Armaris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 15:10

Voor babydoekjes?Hoeveel pakken nemen jullie?
Ik kom met 1 pak toe voor de nek van mijn vzpaard and that's it

classic_life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 15:15

van babydoekjes glijd je zadel zo weg

Renske_W

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 15:31

Ik spuit de paarden meestal af als ze erg stoffig zijn
Maar in de winter (en met koud weer) gebruik ik de stal rosborstel!
Werkt super, eerst gewoon met de harde rosborstel poetsen, en dan daarna met een zachte borstel poetsen en na iedere streek over het paard haal je de zachte borstel over de stalrosborstel.
Mijn paarden vinden dat iig heerlijk En ze zijn ook stofvrij!
(okeej niet helemaal maar het merendeel stof is eruit!)

Perla

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 15:59

een grondige was beurt dan is al het stof er wel af

Siddieqje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 16:01

Heb ik al opgegeven hoor, ze staat iedere dag van smorgens tot savonds buiten. Dus stoffig zal ze altijd zijn .Zolang er gaan modderplekken zijn, gewoon stoffig laten dus. Vooral in de winter is het niet goed om constant te staan poetsen (en nu praat ik voor mijn paard omdat ze buiten staat zonder deken) omdat je dan het beschermend laagje eraf haalt.

In de zome was ik ze wel eens.

Anntjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 16:04

Met zn schapendoek doe ik het. En idd niet de hele tijd blijven rossen daar wordt het niet beter op. Gewoon met de harde borstel het meeste vuil en dan met een hele zachte borstel en als laatst met zn schapenwollige handschoen en KLAAR . succes

kekaro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 17:11

harde borstel, langharige borstel en dan een babydoekje of een ietsje vochtige handdoek en klaar ben je

blue star, wat doe je met die doekjes dan ?? je moet ze er niet zeiknat mee maken, gewoon even eroverheen !
ik doe met 1 pak doekjes een week wat betreft mijn zoontje dus moet je een paardje ook wel mee kunnen doen

Armaris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 18:09

kekaro schreef:
harde borstel, langharige borstel en dan een babydoekje of een ietsje vochtige handdoek en klaar ben je

blue star, wat doe je met die doekjes dan ?? je moet ze er niet zeiknat mee maken, gewoon even eroverheen !
ik doe met 1 pak doekjes een week wat betreft mijn zoontje dus moet je een paardje ook wel mee kunnen doen

Ik neem een doekje en ik wrijf,wrijf,wrijf en wrijf en neem dan een volgende doekje omdat hij al zwart is

twinducklin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 18:56

Blue_Star schreef:
kekaro schreef:

Ik neem een doekje en ik wrijf,wrijf,wrijf en wrijf en neem dan een volgende doekje omdat hij al zwart is

Poets je hem wel te voren ofniet? Ik poets mijn paard eerst en daarna ga ik ( vooral in de zomer ) even met een babydoekje eroverheen omdat ze anders echt grijs is ( zwart paard he ) Ik gebruik 1 a 2 doekjes voor haar lichaam en een voor het hoofd..

@ classic - life : Heb nog nooit meegemaakt dat me zadel eraf gleed, en ik doe het echt al zo sinds ik haar heb ( 4,5 jaar nu ). Dus weet niet hoe je aan die informatie kom? kan er zelfs zonder zadel op rijden zonder er af te glijden...

mrie

Re: Stoffig paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 23:26

Even zachte borstel er over en tot slot een glansborstel, met van die hele zachte zachte (het lijken wel konijnen-)haren.

Guuus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 08:38

een deken erop gooien

Melia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 08:53

mencis schreef:
een deken erop gooien

dan krijg je een stoffige deken (en als het warm is hoeven de pony's geen deken op (meestal))
volgens mij staan hier al genoeg goede tips bij

Fredt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 09:01

Een doek met spiritus erover heen halen, weg stof !

__Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 09:38

Ik heb het gewoon opgegeven. Indy is alleen in deze periode heel stoffig, zeg maar zo aan het eind van de winter. Verder is het heel erg meegevallen. Dus ik wacht gewoon nog even totdat ik haar grondig kan wassen. En dan is het weer goed.

Bianca6

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 09:43

Equistar glansspray na het poetsen of wassen! Blijven ze goed vuilafstotend van!!!

Hilli

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 09:44

Poetsblokje

In de zomer zijn ze stoffiger dan nu, omdat ze dan 24/7 op het land staan en sowieso meer rollen. Ik poets dan ook minder uitgebreid, alleen de plekken waar het tuig/zadel ligt, krijgt altijd uitgebreid aandacht om wondjes te voorkomen.

viv1982

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-06 09:44

nou, ik heb in ieder geval genoeg om te proberen, behalve die deken, maar dat is weer een andere discussie

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 09:47

Even de slang erop en afspoelen....

Guuus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 09:54

Wan schreef:
mencis schreef:
een deken erop gooien

dan krijg je een stoffige deken (en als het warm is hoeven de pony's geen deken op (meestal))
volgens mij staan hier al genoeg goede tips bij

Liever een stoffige deken dan een stoffig paard

Die van mij heeft wel zomers een dek op, maarja dan zitten er van die gaatjes in en heb je als nog een stoffig paard (vliegendeken )