klinische en rontgenologische keuring

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Parce

klinische en rontgenologische keuring

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-06 13:43

Iemand heeft interesse in onze anderhalf jarige hengst .
Nu wil deze persoon onze hengst klinisch en rontgenologisch laten testen.
Ik heb geen problemen met de klinische keuring, zou ik zelf ook laten doen. Kosten bij afkeuren voor mij, kosten bij goedkeuren voor de koper.
Maar ik vind eerlijk gezegd een rontgenologische keuring voor een anderhalf jarige (die ook nog vrij goedkoop is) een beetje overdreven.
Is het nuttig om een anderhalf jarige rontgenologisch te testen, ook qua prijs (kan me voorstellen dat als het beestje 20.000 euro moet opbrengen, je dat wel doet maar ok - dat is een ander verhaal).
Iemand hier ervaringen mee?

bambi76

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 13:50

Tja dat is aan de koper of hij/zij het nodig vind een paard klinisch en rontgenologisch te laten keuren. Hoe duur een paard ook is.
Als je eenmaal een paard hebt en je hecht je eraan zit er een onbetaalbaar prijskaartje aan...

Maar het is aan jou de verkoper of je die kosten betaald als het paard afgekeurd wordt. Je kan zeggen dat je klinische afkeuring wel betaald, maar niet de rontgenologische.

Parce

Re: klinische en rontgenologische keuring

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-06 18:30

Bedankt voor je bericht, Tequiro. Verder nog mensen ervaring hiermee?

moonshine88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 12:43

Bij een 1,5 jarige is het niet nodig om röntgen te keuren. tot zijn 3e kan er zoveel veranderen. Mijn paard is op zijn 3e gekeurt (helemaal goed). De fokkerij waar hij stond doet dat rond de derde,, voordat ze ermee beginnen.

Bij een 1,5 jarige zie je echt heel weinig. Maar als hun het persé willen betalen ze het zelf toch...

daantje88

Re: klinische en rontgenologische keuring

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 12:48

Mijn haflingerveulen is wel Rontnologisch gekeurd op aangeboren afwijkingen, het zou kunnen zijn dat ze die niet ontdekken bij een klinische keuring. (in mijn geval dan)
Als de koper het wil, zou ik het wel doen eigenlijk. Maar dat zou mijn keus zijn.