Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

dutske schreef:dat zou ik net niet doen
als je wat verder wil in de sport dan is 1 maal per week trainen gewoon niet genoeg.
ik zou voor het veulen gaan. ik rij nu bij een man die niet echt veel afkentvan paarden, maar wel al 2 veulens heeft grootgebracht, nu bezig is met een 8 maand oud veulen, en er ieder moment een kan geborn worden.
ik had hiervoor geen ervaring met eigen paarden, laat staan met veulens, maar ik moet zeggen dat het inrijden me goed afgaat en het omgaan met de jonge veulens ook. dus ik zie geen problemen, ik zou voor het veulen gaan!
maar das slechts mijn mening
(kheb trouwens nog nooit zo een makkelijk veulen meegemaakt haflingers zijn the bomb
)
maar echt ik vind dat er niets leukers is dan je eigen paardje zien opgroeien en veranderen
Wendy schreef:Ik zou geen veulen kopen, omdat je daar toch een behoorlijk risico mee loopt. Is het geen idee om zelf te gaan bijrijden totdat je er aan toe bent om een ingereden paard te kopen?
luuntje schreef:Waar wil je het veulen laten?
Je kan zo'n veulen niet alleen laten opgroeien, dus dan naar de opfok.
Staat je veulen in de opfok kan je er niet iedere dag naartoe.
Wacht een paar jaar en koop een ouder paard.
Kan je voorlopig sparen.
Wendy schreef:Ik zou geen veulen kopen, omdat je daar toch een behoorlijk risico mee loopt. Is het geen idee om zelf te gaan bijrijden totdat je er aan toe bent om een ingereden paard te kopen?
luuntje schreef:Waar wil je het veulen laten?
Je kan zo'n veulen niet alleen laten opgroeien, dus dan naar de opfok.
Staat je veulen in de opfok kan je er niet iedere dag naartoe.
Wacht een paar jaar en koop een ouder paard.
Kan je voorlopig sparen.

Juni 2004 heb ik ook een veulen gekocht. Puur voor het feit dat ik het beest op wilde zien groeien en blabla. De reden dat ik voor een veulen heb gekozen is omdat ik er nu gewoonweg nog geen tijd voor had ivm mijn studie. Iedere dag rijden lukte gewoon niet. Mijn andere pony is te oud en die staat nu lekker met pensioen. Tegen de tijd dat het veulen ingereden zou kunnen worden, zou mijn studie afgelopen zijn. Vond ik wel een mooie timing.
Al met al had het op geen slechter tijdstip kunnen komen voor mij persoonlijk.