Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Citaat:Ik heb geen bijrijder en ben ook niet op zoek maar als ik er aan zou beginnen zou ik geen bijdrage vragen, het paard is immers van mij en ik ben er mee geholpen.
.
).
menollyke schreef:Ik vind dat je geen bijrijder moet nemen omdat je financieel anders niet aan kan, dan moet je paard maar verkopen. Klinkt bot, maar wat als je bijrijder opeens niet meer komt, niet betaald of weet ik veel wat, dan kan je gelijk de stal niet meer betalen. Om de helft van het stalgeld te betalen vind ik dan ook niet kunnen, ook al rij je er 3 a 4 dagen in de week op. (dan praat ik als een paardeneigenaar, vroeger had ik een stel eigen paarden)
Aan de andere kant. Als je je paard al kan onderhouden, dan vind ik best wel dat je geld aan een bijrijder kan vragen. Maar meer een symbolisch bedrag. Ik zelf betaal nu 40 euro per maand en heb er praktisch mijn eigen paard voor. Ik was zelfs bereid om 75 euro te betalen voor de helft van de week bij een ander paard. Maar dat was toch wel mijn grens. Tenslotte heeft de bijrijder een paard tot zijn beschikking en is het paard niet gratis. Maar dan ligt de prijs die je kan vragen aan de locatie waar je zit, aan de vraag naar jouw paard (als het een goed paard is, kan je er meer voor vragen) en natuurlijk aan de uiteindelijk bijrijders, hoeveel willen zij ervoor betalen.

sherif schreef:Inderdaad ga zelf maar eens een paard huren op een manege dan ben je nog duurder uit..