mijn friese hengst wordt dit jaar in mei 3 jaar, nu ben ik een beetje begonnen met een onderlegger,dekensingel en zadel op te leggen. nu reageert hij op alles paniekerig. hij is bij mij geboren en ik heb hem nooit niets misdaan. ik ben met hem van klein veulentje bezig en als ik dan bij hem ben is het een echte knuffelkont, van het zadel en onderlegger heeft hij echt een panische angst. ik ben er nu een dikke maand mee bezig en elke keer heeft hij zo een bang als je met een onderlegger of zadel komt, je kan wel naast hem staan en staan springen en over hem heen hangen,(ze houden mij nog wel vast, dat ik niet met mijn volledige gewicht op hem hang) een bitje maakt hij niets uit, longeren laat hij ook gebeuren . nu ben ik met hem bezig met wat naturel horsemanship, een join up, ik stel me groot op en dan begint hij direct te lopen, maar hij blijft lopen ook al draai ik me weg van hem en maak me klein, als ik dan op de grond ga zitten blijft hij me heel hard in de gaten houden en als ik dan rechtsta begint hij weer als een gek te lopen. als ik hem niet wegjaag loopt hij de hele wei achter mij aan. wie kan mij helpen? hij is heel braaf tijdens het poetsen, bij de veearts en de hoefsmid, maar voor een zadel ,longeersingel of onderlegger heeft hij echt een panische angst. als het erop ligt beloon ik hem heel hard en dan maakt hij er niets meer uit, maar voor hij erop ligt. ik hoop dat jullie er nog iets van snappen