Leerverf, jullie ervaringen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

renske

Leerverf, jullie ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-06 11:41

Ik had van iemand gehoord dat je je zadel weer kon verven maar is dat zo? En koop je die verf dan gewoon in een paardenwinkel? En wat vinden jullie van het resultaat ervan? En wat is ongeveer de prijs ervan? En hebbben jullie nog tips erover?

Wil dus eigenlijk alles weten erover! Groetjes!

harnessmaker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 12:07

Zelf verven zou ik niet aan beginnen met gebruikt leer. Komt nog wel wat bij kijken.

SuzyE

Re: Leerverf, jullie ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 12:11

ik zou mn zadel niet gaan verven... ik heb weleens voor een hoofdstel dat wat snel kaal werd een mailtje gestuurd naar IR, toen heb ik een klein flesje verf gratis gekregen. Ik moest dan de neusriem (bovenkant dan he ) schoonmaken met nagellakremover en dan verven, zag er erg mooi uit. Maar nogmaals, een zadel zou ik niet gaan verven, afgeven enz

TheSam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 12:22

Ik had ooit eens bordeaux rode rijlaarzen, die heb ik met leerverf zwart geverfd... ik kreeg er hele mooie gevlamde rood/zwarte laarzen van

renske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-06 13:14

Maar het zadel wat ik heb is op sommige plaatsen geel geworden in plaats van bruin, wat zou ik daar dan aan kunnen doen? Of bij degene die ook zadels opvult vragen of die mijn zadel ook wil verven? En hebben jullie dan enig idee van wat de prijs daarvan word?

_mrie_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 13:26

Ik zou zeggen, vraag het eens!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 13:38

Ik heb zelf ooit een zadel geverfd, met spul van de schoenmaker, ging prima!

Je hebt nu bij Divoza verfspul van TIGER, dat is hetzelfde als bij de schoenmaker.

Eerst je zadel schoonmaken met aceton, dan pakt de verf goed. Dan met handschoentjes ( zeer belangrijke tip!!!! ) de verf op een sponsje, en gelijkmatig opbrengen. Je hoeft het echt maar een keer te doen, ook op die grijze en bruine plekken.
Het spul trekt vrij snel in, als je het daarna nog even insmeert met zwarte schoensmeer, glimt je zadel je tegemoet!

Je hoeft dit echt niet bij een zadelmaker te doen, dit kan je echt makkelijk zelf.
Ik heb het toentertijd op een Barnsbey gedaan, en het resultaat was echt verbluffend.

Hou er in het begin rekening mee dat je niet met regen gaat rijden, het geeft in het beginsel nog flink af.

Echt een aanradertje voor 'versleten' zadels!

Zeebries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 14:36

Ik volg even
Lijkt me wel tof, maar als het afgeeft ...

renske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-06 17:53

Ik heb nu iets gevonden waar ze kleur voor je maken zelfs, moet je alleen staaltje met de kleur die je wilt naar ze opsturen en die maken ze dan na. Voor degene die nog meer interesse heb dit is hun website: www.lederverf.nl

Zeebries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 18:18

Maarja, is die verf wel goed voor 'outdoor'?
Ik twijfel eraan ..

Anoniem

Re: Leerverf, jullie ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 18:22

Afbeelding

dit spul bedoel ik, dit staat erbij:
Citaat:
Speciale lederverf om uw tuigwerk bij te werken of zwart te maken. 500ml.
€ 8.95

harnessmaker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 18:43

Ik doe dit regelmatig. Bij interesse.... mail!

renske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-06 19:01

@ bitch, ja die jij laat zien heb ik ook gezien alleen wil ik een bruin zadel en niet zwart.

@ harnessmaker, ik heb je even gepmd!

Lante

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 19:06

Ik heb het nèt voor het eerst op een oud shetlandzadel geprobeerd, met een geweldig resultaat!! Het dekt nog niet helemaal 100% (90% zeg maar ), dus ik doe het nog een keer.
Het laat niet echt af bij mij, want ik heb er een wit chabrak onder en je ziet er niks op... Ook de rijbroek van het meisje dat erop gereden heeft bleef netjes schoon.

renske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-06 19:20

@yvonnelind, heb jij het gedaan met die leerverf van Tiger?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 19:29

Yvonnelind schreef:
Ik heb het nèt voor het eerst op een oud shetlandzadel geprobeerd, met een geweldig resultaat!! Het dekt nog niet helemaal 100% (90% zeg maar ), dus ik doe het nog een keer.
Het laat niet echt af bij mij, want ik heb er een wit chabrak onder en je ziet er niks op... Ook de rijbroek van het meisje dat erop gereden heeft bleef netjes schoon.

bij regen geeft het af, mijn rijbroek was overleden.. ( hij was wit...)maar het slijt wel, dat afgeven

harnessmaker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 20:59

quote> bij regen geeft het af, mijn rijbroek was overleden.. ( hij was wit...)maar het slijt wel, dat afgeven

Ik gebruik dus een andere verf en het krijgt een nabehandeling zodat afgeven niet meer voorkomt.
Advies blijft altijd om mde eerste keren met een donkere broek te rijden....

regine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 21:14

Ik heb ooit een hoofdstel blauw geverft, alleen de buitenkant, maar de teugels moesten natuurlijk wel 2 kanten. En met erg warm weer geeft het wel af. Gelukkig is het wel zo van ht paard af te poetsen maar toch..

Mocca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 18:11

Kan iemand mij wat meer vertellen over een geverft zadel als het regent?
Zie het verven wel zitten, het zadel van mijn verzorgpony is niet meer zo mooi, maar ik rij toch wel eens in de miezerregen of een klein buitje, en zie het niet zitten dat mijn dekje/rijbroek dan onder de verf zitten.
En geeft het ook niet af op je dekje?

renske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-06 19:06

Nou dat zelf verf spul geeft dus wel af in de regen maar als je door iemand professioneel laat doen dus niet. Maar overmorge gaat harnasmaker mijn zadel opvullen en verven dus als ik hem terug heb zal keer in de regen rijden en vertellen of het af geeft.

harnessmaker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 20:24

renske schreef:
@ bitch, ja die jij laat zien heb ik ook gezien alleen wil ik een bruin zadel en niet zwart.

@ harnessmaker, ik heb je even gepmd!

En beantwoord.

Bruin verven of rood ,blauw ook geen probleem hoor. Bruin en zwart zijn goed te doen.