schreeuwend paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Meuppiej

schreeuwend paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-06 11:18

hoi hoi of het hier hoord weet ik niet, maar wist niet waar het anders moest...

Sinds een paar maanden heb ik een nieuw verzorgpaard, zijn 'probleem' is dat als hij bij andere paarden staat dat hij als hun willen 'spelen' vreselijk gaat schreeuwen en gillen, je zou minstens denken dat hij helemaal in elkaar geschopt word als je het geluid hoord, maar als je dan bij hem gaat kijken staat hij gewoon met zijn oren naar voren !
Nu is dus het probleem dat een aantal paarden echt boos worden op hem als hij blijft gillen, en over een maand ofzo gaan ze met z'n alle het land op !

Weet iemand hier wat het is of wat er aan te doen is !

avanoort

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 11:22

Ik denk niet dat je er iets aan kan doen, negeren....

Arrabel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 14:26

Misschien is hij gewoon bang voor al die paarden om hem heen.
Hij heeft waarschijnlijk geen vriendje of vriendinnetje en misschien is er wel is wat gebeurt in het verleden.

Wat ik zou doen: zet hem een tijdje appart met 1 paard.
Een paard waar hij het goed mee kan vinden, als je 2 paarden een tijd bij elkaar zet dan gaan ze aan elkaar hechten en vormen ze een "duo".
Als je ze later dan weer bij de groep zet dan zijn ze samen en is je paard mischien minder bang voor de rest omdat hij nu nog een vriendje heeft.

Arrabel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 14:29

O, nog even een vraagje, is het een merrie die staat te schreeuwen?
Het kan ook gewoon typisch merrie gedrag zijn, je hebt van die tuthola's die om alles en iedereen gaan gillen.

Dan zou je moody mare van de paardendrogist kunnen proberen.