ik geef mijn paarden thuis af en toe zo'n blok ze vinden het lekker
of het werkt? geen idee. ze krijgen ook muesli met kruiden, dus wss hebben ze het niet eens nodig. maar ik vond het wel leuk extra voor in de wintermaanden.
op verpakking staat idd dat het vooral voor weidepaarden/koudbloedpaarden zou zijn
Ja dat klopt, mijn IJslander staat zomer en winter altijd buiten, en krijgt wel gewoon Pavo Muesli Moments. Maar in de winter zou ik het er meschien wel bij kunnen geven?
Memuska krijgt het in de zomer bij (logisch) omdat ze dan gewoon basisbrok en muesli krijgt; en helemaal niet zoveel want dan wordt ze een rond tonnetje van al het gras Ze vindt het iig wel lekker!
Lontje
Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!
Mijn shetlander krijgt dit nu al sinds vorig jaar zomer en hij doet het hier perfect op! Probleem bij shetten is vaak dat ze al gauw teveel krijgen aan eiwitten en vetten en dat is met Summerfit helemaal opgelost.
Ik geeft het in het voorjaar en zomermaanden aan mijn shetten. Alleen ben ik zelf niet zo te spreken over een summer fit koeken ik vind dat ze snel droog zijn. Ik hou het wel bij de aurakoeken en dat is vrij wel het zelfde.
Zomers krijgen onze paarden (2xKWPN) alleen maar gras en afgelopen jaar hebben ze ook regelmatig die koeken erbij gehad. Heb niet erg de indruk dat ze het nodig hebben, maar ze vinden het wel lekker.
Max krijgt iedere dag een pavo summerfit-koek, hij eet 'em graag. Max is een paard van 1.75, hij wordt dit jaar 25 jaar! Hij staat trouwens op stal en in de zomer in de wei. Maar omdat hij geen biks krijgt, maar graan en ik hem toch iets extra's wil geven, pavo vital korrels lust hij namelijk niet.
Ik heb stagegelopen bij een ijslanderstal in Duitsland en daar kregen alle paarden op de wei (24/7 wei en kregen verder niks bij) elke dag een koek voor de nodige vitaminen en mineralen. Bij hen heette het silvanakoeken of zoiets, maar is hetzelfde dan de aurakoeken. Daar deden ze het goed op
@Ymmik, Mijn paarden hebben wel in de sport gelopen en dan voerde ik vanaf mei t/m augustus niks (hebben wel een mineralenblok) en daarna wat haver omdat ze net wat power te kort kwamen. Let wel: ik sta met 2 paarden op een enorm natuurveld, dus geen koeienwei. Nu worden ze alleen nog recreatief gereden en krijgen ze pas brok+hooi als het gras echt op is. Aangezien ze al 7 jaar zo staan ben ik niet benauwd voor eventuele tekorten. Heb vaak het idee dat mensen eerder te veel voeren dan te weinig.....
@Kebie: oke nu begrijp ik het wel, ja maar mijn paardje is gewoon echt te dun geworden door verkoudheid deze winter, en omdat ze nu iedere dag moet lopen.
Mijn 2 paarden lopen met 2 anderen op de weide. Ze krijgen onbeperkt hooi en iedere dag z'n koek. Lekker makkelijk want iedereen krijgt zijn portie, er wordt dus niet gevochten om voer. Ze zien er prima uit, dus volgens mij werkt het.